En välfylld vecka

Hej hopp hallåå! Jag hade en väldigt spännande och välfylld vecka förra veckan, trots att den inte innehöll så väldigt mycket träning. Observera att jag är lite för mycket pensionär i det avseendet att när jag har bokat in en sak en dag så tycker jag att den dagen är fullbokad. Oavsett hur kort tid den inbokade saken tar i anspråk. Det vill säga, tag min välfyllda vecka med en aningens nypa salt.

Vi kan börja redogörelsen förra helgen, aka snöhelveteshelgen. Det blev en söndag som bestod av exakt ett hundra procent snöskottning. Vi började med att skotta av uppfarten hos svärmor, och efter det kände jag mig ganska så nöjd. Hon bjöd på äppelkaka efteråt vilket gjorde mig ännu lite mer nöjd.

Dock har vi ju ansvaret för att det blir snöröjt ut till bygget också. Jag körde snöslunga för första gången i mitt liv, men till och med den tyckte att 50-60cm på sina håll var aningen saftigt. Det här snöhelvetet är faktiskt det enda som lite lite avskräcker mig från att bosätta mig på vischan. Vi kommer att ha 300m egen väg att snöröja själva. Tur att jag har en mekaniker som har en fyrhjuling och en traktor och byns största snöslunga så det borde ju vara lugnt. Men ändå. I höst köper jag fyrhjulsdrivet så ska jag nog klara detta.

De sista timmarna gick åt till att skotta fram den lilla sockerbiten som stod översnöad i garageuppfarten. Efter sju timmar ute var en ganska så mör.

Måndagen blev en vilodag. En nagelfixarvilodag då jag drog hem till Sara direkt efter jobbet.  Nu är de rosa-koralliga och alldeles alldeles perfekta. Med det enda lilla minuset att jag i skrivande stund bara har 9 st kvar. Skit.  

På tisdag morgon blev det morgonsim. En bank-incident på eftermiddagen gjorde att jag missade spinningen. Vi hetsade iväg till Sandviken efter jobbet för att träffa en bankmänniska som tydligen befann sig i Hofors. Kommunikation. Tur att det fanns mer snö att skotta så jag fick till dagens andra träningspass i alla fall.

På onsdagen simmade jag helt badass, i jämförelse med hur jag simmat de senaste månaderna. Det är ju faktiskt den enda vettiga jämförelse som går att göra, så jag tänker vara nöjd.. Huvudserien var 4x300, 4x250, 4x200 med lite olika direktiv i pip-grejen.  Jag maxade ur all distans som fanns specad i simläxan och passet summerade då 3900m. Längsta jag gjort på evigheter. Känns så bra.

Efter simmet fick jag finbesök då Ida och Emma och Oscar kom och drack te med mig.

På torsdagen var mamma och jag ute på äventyr efter jobbet. Falun. Först Pinchos och sen en inspirationsföreläsning med Paolo Roberto. Han sa en del bra saker men på det stora hela var det tyvärr inte särskilt inspirerande. Eller, åtminstone jag inspireras måttligt av "det-här-funkar-för-mig-så-det-funkar-för-alla-approachen".  Det fanns en del rena faktafel som störde mig, och att han pratade så snabbt att jag var tvungen att hålla i mig för att inte blåsa av stolen. Men på det stora hela en fin kväll.

Fredag så. Började i poolen för tredje gången denna vecka, men nu var det ganska meningslöst. Jag stressade upp mig av att det var den enda träningen jag skulle lyckas få till den dagen, men hade egentligen bestämt mig redan på torsdag kväll för att jag inte ville. Ställde ändå klockan och tog mig iväg, men det var kasst. Fattar inte varför jag gör så. Och framförallt fattar jag inte varför jag inte kan simma vettigt när jag ändå har tagit mig iväg. Tjugo minuter blev det. Wohoo.

En desto roligare eftermiddag började med en mycket efterlängtad fika med Malin. En högstadiebästis som jag tyvärr har jättegles kontakt med nuförtiden. Det kanske var 2017 vi senast sågs. Skitlängesen. Det finaste med de där vännerna från halva livet är ju att det inte verkar spela någon roll hur lång tid det går mellan tillfällena. Det kändes som att vi skulle ha setts förra veckan. Väldigt enkelt och ostelt och tiden gick supersnabbt. Jag fick en fotobok av Malin och Hanna när jag fyllde 25. Här kan ni få en sneak-peak på hur snygga vi var när vi var 15. Grymma på selfies redan då. Och den där badluggen kan ju skrämma små barn.

Fredag kväll spenderade Kalle och jag på middag hos Maria och Johan och Allan och Harry. God mat och vin och prat. Och så Bamses Gympaspel med fyraåringen. Tur att han gick med på att göra alla övningar själv.

På lördag morgon hade Maarit och jag en spinningdejt som sedan direkt övergick till en simdejt. En bodypump-deltagare tittade aningen snett på oss när vi bytte om till baddräkter i omklädningsrummet på Aerostep. Hoppas att hon inspirerades till den spännande upplevelse det måste vara att köra bodypump i baddräkt och att hon provar det nästa gång. Cyklingen gick i alla fall mycket bra, men lite mer halvknackigt att simma direkt efter. Sendrag i fötterna från start. Och ganska trött.

Trött i huvudet av att ha träffat människor och gjort saker varenda dag efter jobbet. Min sociala bägare rann över och jag isolerade mig med mitt 3000-bitarspussel resten av helgen. Behöver det också. Fast Kalle och jag hann faktiskt med en matplanering och en storshopping och en dubbel matlagning igår också. Romantisk dejt på Biltema.

Nu är det ny vecka och jag kickstartar den med en dunderförkylning. Vem av alla tusen människor jag träffade förra veckan vill bära ansvaret för den? Det fina med att gå på kortison är ett totalt obefintligt immunförsvar. Trots att jag börjar varje dag såhär.  
 
</div