Utesim och utesim

Den här majmånaden kommer väl ändå gå till historien som något alldeles extra. Och en kan inte nog tjata om vilket fantastiskt väääääder vi har. Jo man kan faktiskt det. Men så kan man också se till att göra det allra allra bästa av saken. I måndags hängde Simpis och jag på låset när Falun äntligen äntligen ÄNTLIGEN slog upp portarna till sin utepool.
 
Alltså wow wow wow. Blir det bättre än att en varm och solig kväll få bassängsimma utomhus? Troligen inte. Och jag har ju nostalgiska minnen upp över öronen ifrån den där poolen. Jag har simmat i den där poolen vid ca två olika tillfällen förut. Då var jag ungefär såhär stor och var på simläger med min klubb.

Ja jag är lite större nu så det var väl kanske dags för comeback, cirkus 20 år senare. Men jag minns på pricken hur otroligt lång jag tyckte att den där poolen var då. Och det tyckte jag fortfarande. Skillnaden att nu var det bara lämpligt att poolen var lång och banan var bred för vi kunde vara jättemånga på banan och en behövde inte lägga särskilt mycket krut på omkörningar i alla fall. När människor kan sprida ut sig över 100 meter istället för 50 så tar det också dubbelt så lång tid att komma ikapp dem. Mycket händigt. Jag hade ett pass med 800 och 400m broken i TP men redan på insimmet hade jag lyckats tappa räkningen (pga lång pool) så det blev lite hej och hå med metrarna. 65 minuter njutsim stoppar vi i minnesbanken i alla fall. Igen snart?
 
 
Mellanstick med lite drömcykel på tisdagskvällen. Jag hade tänkt bränna av mitt cykelpass på morgonen men det sket sig. Det är så att jag och Meckis tydligen delar cykelhjälm (eller nej, jag cyklar med hans hjälm) och han ville cykla till jobbet så hjälmen var upptagen. Jag kan ju inte gärna hindra honom från det, men tusan ändå. Det fick alltså bli efterjobbetcykling för mig och det var inte tokigt det heller.
 
Och så vill jag tycka att mitt set från Vätternrundan faktiskt är alldeles fenomenalt snyggt. Så glad att jag köpte det. Enda minus att tröjan är lite för liten och byxorna genomskinliga. Men ändå. För en ensamcykelkväll i bondeskogen där ingen behöver ligga alldeles nära min rumpa så kan jag väl ändå få visa upp det. Och tycka att cykelklädsel generellt ändå är jäkligt classy.  
 
 
Till den spegelblanka sjön i Gammelstilla och hem igen är sträckan 25 km. Lagom för en timmes lätt rull.

När jag kom hem blev det middag på balkongen och sen bar det av till nästa drömmiga sjö för lite bonussimning. Mamma följde med och badvaktade så här får du en bildbomb från mitt drömsim. Ord är väl överflödiga.
 
 
 
 
 
 
 
Och sist lite mellis på balkongen efter kl22. Underbart!
 
 
 
 
#1 - - emma:

åh jordgubbar