Tidsfördriv

Jag skulle skriva rejsreport men det sitter fortfarande fast lite i skrivfingrarna så det kommer en stulen lista istället. 
 
1. Vem litar du på?
Jag berättar sällan saker taget ur luften så det är inte så många som vet så mycket om mitt innersta. Den som ställer en ärlig fråga och faktiskt bryr sig kommer dock att få ett ärligt svar. 

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
I min säng om jag beaktar att klockan är lite för mycket för mitt eget bästa (23:19 piiip).

3. Favoritstad?
Är ju ganska mycket bonntös jag, men av städer jag besökt så blir det nog kanske Los Angeles. Fast Las Vegas var ju också coolt på sitt sätt. Och Rom och London. Drömmer om att få se New York och Dubai.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
Är född den 23:e men i övrigt ogillar jag alla primtal. Fula. Ju mer det går att dela med desto bättre så 60 är kanske bäst av alla. Bland lägre nummer blir det 12 och 18 av samma anledning. 

5. Vad var det senaste du åt?
Två rutor marabou mjölkchoklad. 

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Beror på vilket underlag jag förväntas måla. Jag vill synas om jag har något viktigt att förmedla, vilket jag tror att kritan har. Vit på en grön och gnisslig tavla.  

7. Hur är vädret just nu?
Lite kallt men vindstilla och typ halvklart.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefonen med?
Maarit ringde och hade fått punka. 

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Jag ser om människor tar för stort utrymme i rummet. De som gör det intresserar mig inte. Oavsett kön. 

10. Vad har du för skostorlek?
37-ish.

11. Favorit tv-program?
Sofias Änglar just nu. Ibland kan jag få feeling och följa typ Dessertmästarna eller Sveriges Mästerkock. Tycker om att se proffs jobba. Såg även nästan alla avsnitt av Let's Dance.

12. Har du några syskon?
Jag har en halvbror på pappas sida som är 12 år äldre och som jag aldrig har bott med permanent. 

13. Längd?
Typ exak 1572 mmöh

14. Hårfärg?
I vissa ljus är den råttgrå. Då hatar jag den. I andra ljus helt perfekt guldigt blond. Då älskar jag den.Jag gick igeom hela spektrat i högstadiet och gymnasiet. Från blekblond till röd till lila till mörkt brun och en hel del däremellan. Sista gången jag färgade mitt hår var inför min studentbal så it is tämligen all natural just nu.

15. Ögonfärg?
Vill du se djupt in i dem och berätta för mig?

16. Använder du kontaktlinser?
Nä. 

17. Favorithögtid?
Våffeldagen? Det är lagom komplicerat och kanske också min favoritmat. Just nu anser jag både julen och påsken överspelade. Nu när jag varken har barn eller är barn så orkar jag inte riktigt med det. Men jag längtar efter att få göra en mysig jul för egna barn någon gång. 

18. Favoritmånad?
Maj. När värmen kommer och syrenen blommar. 

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Jag tycker det är lite jobbigt med starka känslor så jag brukar bygga upp ganska länge men när det väl sprutar så finns det ingen hejd. 

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
En Beckfilm tror jag. Någon av de nyaste. 

21. Favoritdag på året?
Min födelsedag såklart. Älskar att ha en egen dag.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Om en med dejt menar pre-förhållande-aktivitet så har jag nog faktiskt aldrig gjort det. Eller, jag minns knappt hur vi "dejtade" innan vi ansåg oss vara ett par. Var ju typ bäbis då. Vi skrev en massa på MSN (ja, stenåldern) och vi gick på promenader men jag minns inte om jag frågade eller inte.  

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Väldigt längesen jag provade det så högst troligt inte. Men jag tänker att jag ska testa någongång. 

24. Kramar eller kyssar?
Kramar.

25. Choklad eller vanilj?
Choklad! I kanske nio fall av tio. 

26. Har du tatueringar?
Nej. Men sedan augusti 2015 (när jag anmälde mig till min första IM) har jag vetat exakt vad jag vill ha. Det faller på att jag inte vågar för att jag kanske tror att det är lite töntigt egentligen. Men jag öppnar upp så att ni kan döma mig och tala mig till rätta. Eller peppa. Kanske vågar jag lägga mig under nålen om jag reder ut målgång nummer två nu i augusti. Den ska vara liten. Och observera att jag inte vill ha M:et ifyllt. Bara konturen så att motivet är mer diskret. Alltså, tänk bort det röda. Hiss eller diss?
 
27. Vad lyssnar du på just nu?
Kloka råd från människor jag ser upp till. Det sämsta är att en av dem har flyttat ut från mitt kontor och gått på mammaledighet så nu blir det tyst därinne till efter nyår. Tråkigt. 

28. Är du kär i någon kändis?
Just nu har jag lite crush på Daniel Norberg efter Lets Dance. Har svårt att tänka mig att det finns något sötare i ett par skor. 

29. Vilka böcker läser du just nu?
Jag är sämst på böcker. Har alldeles för många påbörjade för att ens rada upp dem.

30. Piercingar?
Totalt tre hål i öronen om det räknas? Använder dock väldigt sällan några örhängen pga det blir alltid rött och irriterat.

31. Favoritfilmer?
Det får inte vara för mörkt, inte gå för snabbt, inte vara för mycket konstgjort och inte för mycket våld... Helt enkelt inte för mycket män. Jag gillar ljusa och glada romantiska komedier och vissa deckare. 

32. Favoritsport?
Simning såklart. Både titta på och utöva. Och finns det något läckrare än vältrimmade simmarkroppar i alldeles precis lagom lite kläder?

33. Vad gör du just nu?
Skriver detta?

34. Smöriga, saltade eller naturella popcorn?
Smör! Helst helt gula. Men salta också såklart. 

35. Hundar eller katter?
Katter. Mamma och pappa har två nu. En som är 14 år och fantastisk. Hjärtat värker när jag tänker på att hon inte har så många år kvar. Den andra är skittråkig och låter mig inte ens komma i närheten. Men jag tycker ändå att hundar är för pensionärer så jag ser mig inte som en potentiell hundägare.

36. Favoritblomma?
Att ha i vas är det nog tulpan. Att känna doften av ute är det nog syren. Eller jasmin. Eller liljekonvalj. Som kommande från Gstrikland kanske en måste säga liljekonvalj? 

37. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra?
Förmodligen. En gång somnade jag på krogen. Det fick man inte göra sa vakten.  

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Nä. 

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja.

40. Vem vill du träffa just nu?
Just nu när klockan är 23:30 vill jag träffa John Blund. 

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Ja jag har åtminstone tre grundskolevänner i min närmaste krets. Gymnasiefolk dyker upp här och där då och då men ingen som jag har tät kontakt med. Har heller inte så tät kontakt med uppsalavännerna, men det ska bli skärpning där. 

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Genom att inte bröla och låta och ta en massa plats så som killar generellt gör. 

43. Gillar du att flyga flygplan?
Nej. Jag gillar att resa men jag funderar fortfarande varför ingen har uppfunnit teleportern än. 

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger. Fast när jag var liten ville jag alltid vara vänsterhänt eftersom min pappa är det. Det såg så mycket coolare ut när han skrev. 

45. Hur många kuddar sover du med?
Vi har fyra i sängen och jag sover på allihop. Typ såhär är det ju...
 


46. Saknar du någon?
Ja.

47. Lyssnar du på radio?
Ibland i bilen men jag hatar pratradio. 

48. Bästa beslutet du gjort i år?
Troligen att jag trökade på Kalle den där cykeln. Ja, det är faktiskt jag som har köpt den till honom. Än så länge. 

49. Sämsta beslutet du gjort i år?
Alla gånger jag backat och varit tyst.
 
50. Senaste appen du laddade ner. 
En photoblender för att kunna avgöra om husbilen hade kommit in under bron. Vad tror ni?