Min helg

Det börjar bli rutin det här med att summera helger. Eller hela veckor för den delen. Den här helgen har varit otroligt lång, kanske för att den har innehållit en blandning av väldigt mycket saker och väldigt mycket ingenting. Precis som det ska. Det känns i alla fall som att helgen började redan på torsdag kväll när jag satt i långa djupa samtal samtidigt som naglarna övergick i lätt rosa ton.
 
Fredag morgon i poolen. Det är sen gammalt. Simpis hade skickat en försmak på sitt pass kvällen innan. Massa femtior och hundringar i tävlingsfart. Avslutningen var viktigast. 4x50m max. Hon fick dra på sig fenor och jag fick jaga. Om det ska vara så max att mjölksyran sprutar ur öronen så räcker det ju inte så långt med 20s vila. Det har hon ju koll på. Eller? Näe, den damen har oftast inte tid att vila alls. Hon hade därför förstorat upp och ringat in det viktigaste budskapet av alla: "fri vila".  Men jäklar vad vi körde. Samtliga 4x50 runt 40s. Sjukt bra. Och ont.
 
Jobbdagen fredag gick mest åt till att titta på älgar genom kollegans kontorsfönster. Såå stora. Såå nära.
(null)
 
Dagen gick även åt till att bygga spinningpass. Eller, jag behövde faktiskt inte lägga ner så jättemycket tid på det. Musiken blir samma i alla mina pass nuförtiden. Förutom när jag är busig och kör mellanstadiedisco. Nu fick jag ett upplägg från coachen som var 6x(30/30 + 60/60 + 90/90). Ganska brutalt faktiskt. Men det roligaste var förstås att jag fyllde salen. Överfyllde till och med. Fick för andra gången denna termin mota ut folk i dörren. Kul men tråkigt. Jag vill ju såklart att alla som kommer ska få vara med. Fredagkvällen spenderades i soffan med hamburgare och ett glas vin. På riktigt ville jag gå och lägga mig 20:00, men höll åtminstone ut till 22.
 
På lördag morgon ställde jag klocka för OS-skidor, och det var väl för väl att jag gjorde det. Guld och rostade mackor till frukost. Vad mer kan man begära av en lördagmorgon? Efter att även ha fastnat framför en rafflande damhockeymatch fick jag till slut på mig springkläderna och tog mig ut på första distansrundan på evigheter. Hela 9 kilometer. Jag trodde att jag skulle dö efter 5-6. Men inte jättemycket ont och det är jag så himla glad för. Och vad underbart fint det är i skogen nu.
(null)
 
Efter löpningen och en kaffe hos en vän var det dags att hoppa i galakläderna och hitta feststämningen. Idrottsgalan på programmet. Klänningen lånade jag utav Ida och jag överväger starkt att låta bli att lämna tillbaka den.
(null)
 
Lite för mycket vin och lite för sent i säng gjorde mig inte till den piggaste i poolen på söndag förmiddag. Tog sovmorgon och velade länge och väl hur jag skulle göra. Bakissimning eller ingen simning? Jag bestämde till sist att jag inte mådde sååå dåligt och skulle det visa sig att det inte funkade att simma så kunde jag ju alltid bubbla och basta. Men. Mina 4000m blev simmade och känslan efteråt var allt annat än bakis.
 
 
Chill med pussel och kaffe hela eftermiddagen och sedan avslutade jag helgen i sedvanlig anda med två timmar på trainern. Det går bra nu. Största problemet var att jag bara hade två avsnitt kvar av Modus så sista halvtimmen fick jag panikleta annan underhållning. Nu ska jag se första säsongen av Bonusfamiljen har jag tänkt. "Sist på bollen" är mitt andranamn. Glad ny vecka!