Hjärtligt

Visst undrar du i alla fall lite om jag hade en hjärtlig alla hjärtans dag ändå? Om det var en spexigt spännande onsdag mitt i veckan eller om jag bara var arg och bitter över dagens meningslöshet? Jo, tackar som frågar. Det var faktiskt en alla tiders bra dag. Exempelvis bra för att jag kunde springa i dagsljus. Efter jobbet. Jag påbörjade en runda 16:00 och det var tillräckligt ljust för en selfie även när jag var klar. Trots att jag faktiskt sprang en mil och att denna mil tog imponerande 66 minuter att genomföra. Ja tempot saknas det inga fel på, men fasen hörrni- Det gjorde typ inte ont någonstans heller. Gnisssligt och stelt första kvarten osv, men jag misstänker att det liksom hör till. När jag kunde börja slappna av ordentligt var det mest bara skönt. Trots slirig och jobbig snömodd. Men ändå. Hopp om livet. Snart är det faktiskt ljust igen. 
 
 
Efter löpet vr vi faktiskt på dejt. Tack vare eller på grund av alla <3 dag kan väl få vara osagt. Det var ju för tusan Burgaronsdag på Granliden. Ja igen. Andra veckan i rad. Vi kan inte hålla på så i alla veckor förstås. Om vi inte ska anta formen av en burgare inom ganska snar framtid. Men jösses vad gott. Och tack vare <3-dagen var det fullsatt i lokalen. Ja, de hade en romantisk trerättersmeny också men det sket vi väl i. Och så hade de små rosor på borden. Och en söt liten gubbe med gitarr som sjöng smöriga ballader. Det kom liksom på köpet. Precis som efterrätten som vi tydligen slapp betala för. Det betyder nog att den inte existerade. 
 
Hemma igen studsade vi i myskläder och fortsatte dejten i Meckis virtuella bilverkstad. Jag lackade och kromade och bytte defekta delar och fyllde allehandla vätskor för glatta livet. Jomen det var ganska kul faktiskt.  
 
Och sen då. Ja, bums i säng.... Med kuben.... Kuriosa om kuben. Jag skröt lite för Vilma på idrottsgalan att jag hade lärt mig att lösa den tyyyyp utantill. Den lilla mastermindmänniskan löser den ju på ingen tid alls så jag trodde väl kanske inte att hon skulle bli så imponerad. Men lite. Hon ba "men du använder handlederna va? kom igen när du löser den med fingertopparna". Kabooom, faceplant. Men alltså jag är nöjd med typ utantill. Jag måste bara youtuba lite ibland när jag får hjärnsläpp och glömmer bort hur många drag jag ska göra. Men oftast inte. Dock är jag ju långsam. Stört långsam. Jobba vidare helt enkelt. En kub om dagen. Minst. 
 
Den här torsdagen har varit lite bakvänd och uppochner. Det blev simning efter jobbet, vilket inte brukar vara den vanliga rutinen. Men det mesta är runtflyttat den här veckan pga lite olika planer. Det är befriande med lite omväxling. Söndassimmet idag med andra ord. Fyra kilometer. Dock orkade jag inte köra samma serie som i söndags så jag freestylade lite. Det blev bra. Riktigt bra.
 
Och imorgon är det redan fredag och då tar jag sovmorgon från sim och flyttar detta till lördg istället. Vet ju att det brukar gå dåligt när jag knappt hinner torka mellan passen. Istället kanske lite löpning eller gym. Och så spinning efter jobbet. Blir nog bra.