En coachmånad

Fredagstacosen har precis landat och jag har krupit upp i soffhörnet med datorn för ett tappert litet bloggförsök innan jag somnar. Kroppen har känts jävligt mosig idag och jag ställde för andra eftermiddagen i rad in ett besök till gymmet efter jobbet. Igår berodde det på att jag helt enkelt inte hann. Jag hade planerat en kvällsfikadejt med Sara efter 18 där jag trodde att det skulle finnas rejält utrymme för att hinna till gymmet innan. Fastnade dock i att skriva ett protokoll på jobbet alldeles för länge och efter det kändes en semla och en massa prat med en vän betydligt mer värt än lite löpbandslöp. Kanske gjorde semlan till middag att krppen varit lite ur spel idag. Jag har varit matt och tankspridd och disträ och inte riktigt orkat någonting. Simmade i morse men var helt förvirrad. Sen sket jag i resten. Det får vara så ibland, tror jag.
 
Januari är alltså slut med två dagars marginal och jag kan sammanfatta min första coachmånad i termer av saftig statistik. Kolla vad jag har tränat ändå. Funbeat säger trettiosju och en halv timme i januari. Egentiligen 39,5, men jag har plockat bort en timme bodycombat och en timme strong by zumba pga vill inte ha så mycket ovidkommande kategorier.  Se här en sådan snygg spridning på graserna.
 
 
Nästan 40 timmar aktivitet alltså. Det är en ganska tung månadsdos för mig. Ändå har jag varit examplarisk med hela fem vilodagar. Generellt känns det som att jag har tränat ganska smart. Framförallt har jag ju tränat utifrån ett upplägg som någon tror på. Den allra bästa känsan är att jag inte har någon panik alls. Jag är helt trygg i att saker kommer att ordna sig om jag bara följer den här planen så helhjärtat jag mäktar med. Det känns fantastiskt.
 
Dosen löpning är förstås under all kritik, men vi ska minnas att jag började springa igen den 18:e. Det ska förhoppningsvis strax gå åt rätt håll. Dosen simning är också lite lägre än mitt genomsnitt men det beror bara på att jag inte har kunnat göra alla mina simpass och sedan inte fått eller behövt kompensera för de som uteblivit. Jag har helt enkelt haft annat för mig på alldeles för många söndagar. Och sovit över en tisdagmorgon. Skärpning där utlovas. Det nya, och det som höjer mitt totalsnitt, är ju cyklingen. Totalt sjutton timmar på olika sadlar hittills i år. Många skitroliga och utmanande intervallpass som funkar lika bra hemma i vardagsrummet som framför en toktaggad spinningklass. Och så fyra lugna distanspass på två timmar styck. Jag ska lära mig att tycka om dem också, trots att jag fick uppläxning när jag ville ha variation. Men herrejösses, att jag redan suttit 11 timmar på min panter är ju något som förhoppningsvis ska vara till rejäl fördel vad det lider.  
 
Summering av tid för den som inte orkar räkna. Obs på andra färger osv.
 
Detta om detta. Godnatt.