Den fjärde grenen

Alla vet att triathlon består av minst fyra grenar. Fem om vi ska räkna med förhandlande/bortförklarande/schemaändrande som ett delmoment också. Jag är skitbra på schemaändringar och coachen sliter sitt hår, men den här helgen har jag faktiskt inte schemaändrat alls. Däremot har jag ägnat mig åt den viktigaste fjärde grenen. Och den viktigaste fjärde grenen är förstås fikat. Som jag har fikat den här helgen!
 
Lördag morgon var helt fantastisk. Okej, jag hade faktiskt schemaändrat lite när jag flyttade lördagens löppass till fredagen för att få lördagen tom och träningsfri. Jag vaknade tidigt helt av mig själv, lyckades ruska liv i sambosaken utan jättestor insats och vi skramlade ihop en frukost med salami- och briemackor samt äggröra. Godaste någonsin. Och är det dessutom OS-curling på TV så mår en ju lite extra bra. Låt oss säga att alla bra lördagmorgnar innehåller en lång instafriendly finfrukost och är helt utan måsten. Fy fasen vad skönt.
 
(null)
 
På lördag eftermiddag for jag in till Gävle och tittade på pucktävling med några från mitt jobb. Lördagslunchen blev två korv med bröd och en påse Ahlgrens bilar. Jäklar vad bra. Och hemmalaget i pucktävlingen förlorade och matchen var ganska tråkig. Men vi satt i Skybar och det var festligt. Skoj med pucktävling.  
 
 
Hem till soffan direkt efter matchen. Mystiskt kli i halsen och jag kände mig frysen och klen. Tänkte att jag kanske skulle bli sjuk men ville ändå preliminärboka dejt med Simpis på söndag morgon. Jag kopplade in charmen och lockade med kladdkaka och 90 minuter simning. Hon lät sig köpas. Hurra!!
 
Halskliet var borta när jag vaknade och det gick fantastiskt bra att simma. Nya simbrillorna som jag fick av mamma och pappa satt som en smäck. Inte en läcka och inte en repa. Perfekt klar sikt och riktigt sköna dessutom. Hurra. Okej, lite schemaändrande blev det här också eftersom jag tog ett pass som jag vet att funkar perfekt att simma tillsammans med Simpis. Vi kan anpassa raderna lite så att vi blir klara samtidigt och det är så mycket roligare. Efter 1000 meter insim med varierat innehåll brände vi av en huvudserie som följer:
 
2x400 f2 UU (alltså utan utrustning)
4x100 f2 (50 ry/50fr)
3x300 f2 pd (alltså armsim med paddlar och dolme)
9x50 frisim (lös, hård, max x3)
 
Tiden prutades ner till 80min men summerades till 3700 meter och det får vi väl se som godkänt. Det börjar även bli okej att ställa upp på badbild. Märk att vi snart är lika jämnbleka igen :-) 
 
(null)
Efter passet blev det alltså ett tvåtimmarspass i den fjärde disciplinen. Långfika med kladdkaka, apelsin för syns skull, asfaltskaffe som sig bör samt en jäkla massa djupa samtal. Du är bäst kompis!.   
 
 
Två fikaskift till skulle jag klara av under söndagen. Först kom mamma och pappa och Kurt och Margot på kaffe och kladdkaka. Jag fick en kruskavel i present av Kurt och Margot. Perfekt att knåda vaderna med ju. Jag frågade för längesedan om de hade hittat någon i farmors hus, och nu hade de tydligen köpt en till mig. Gulligt.
 
Nästa fikagäng var Ida och Tatte som kom med fint paket och så Sara och Selma som kom med en flaska finvin. Vilka fantastiskt fina vänner jag har. Gissningstävling på innehållet i paketet? Det börjar på P och slutar på ussel. Ett sånt där med massa skojiga gubbar ni vet. Såklart.
 
 
Så, efter ett konstant fikande från klockan 12 till klockan 18:30 var det ganska avlägset att jag skulle hoppa upp på trainern för två timmar distanspass. Men vet ni. Jag gjorde det. Jag facking gjorde det. Meckis lagade mat under tiden (tack Jesus), jag cyklade från klockan 19 till klockan 21 och jag tittade på två avsnitt av Bron under tiden. Så jäkla dedikerad.
 
Måndag idag och det ska springas i eftermiddag om Putin håller någon rimlighet i antalet minusgrader. Annars drar jag till gymmet och trängs med alla andra som tycker om att lyfta skrot på måndagar. Peace out.
#1 - - Thomasepiff:

I have been looking about. This kind of specifics on the web page is beneficial and needed and will help my friends and I in our studies a couple times a week. It looks like the site gained a lot of details regarding subjects on the site and other subjects and information definitely show it. I'm not usually browsing websites during the week but when I have a drink I am always avidly hunting for this sort of information and others closely related to it. When anyone gets a chance, have a look at my site: [url=https://bioscienceadvising.com/how-write-grant-part-3-main-body-abstract-preparation]methods to keep privacy in scholarship drafting methods[/url]