Running With Lions

Jag såg inte mycket av årets Melodifestival. Faktiskt bara en deltävling samt halva Andra Chansen och så finalen förstås. Har alltså knappt hört hälften av låtarna. Knappt någon av dem som inte tog sig vidare någonstans. Men en som jag har hört och som jag gillar väldigt mycket är Running With Lions. Ja, riktigt bra tycker jag. 

På något vis kom titeln att stämma väldigt bra in på mitt långpass idag. Den fantastiskt soligt sköna tillställning som jag valde att skjuta upp till idag för att maximera chansen för pigga ben. Det var underbart, trots att min hårsnodd sprängdes efter knappt två kilometer av de tänkta 20. Det blev ju hår exakt överallt men jag är glad att jag ändå hade pannbabdet som höll ihop den där lejonmanen någorlunda. Nästa gång stoppar jag en extra snodd i fickan. 

Ny jacka kanske du noterar. Ja, det var vad jag ägnade min lördag åt för att lyckas hålla fan på mig och spara benen. Och pigga ben hade jag. Jag studsade fram trots att bondevägarna mest var ett klafsigt lerkladd. Presterade kilometertider som jag inte ens har gjort på mina kortaste joggar på sistone. Ville inte bromsa utan tänkte att det får gå så länge det går. Och det gick. Väldigt bra gick det. Det känns bra att redan i mars vara uppe på halvmaradistans. Jag tror att jag är rätt skapligt i fas med vad jag borde vara just nu. Tack kroppen. 

Övrigt från helgen. Vi gjorde Biltema och Valbo igår på dagen. På kvällen fick jag piffa lite innan Kalle och jag gick till bygdegården hemma i Torsåker och såg The Night Show. Fem lokala artister gjorde den ena fantastiska tolkningen efter den andra. Visste inte att det fanns så mycket star quality i hembygden. Jisses vad duktiga de var. På fredag finns det biljetter kvar. Boka om du kan!