Siffrorna från 2016

Fyrahundrasextioåtta timmar och fem minuter. Aktivitetsåret 2016 är summerat och det som står på funbeat är förstås alltid sant. Och det som inte står på funbeat det har aldrig hänt. Jag ägnade just min lunch åt ett djupdyk i rapportverktyget och självklart kliar det nu i fingrarna att få krydda ditt efterlunchenkaffe med lite mysig statistik.
 
 
Jo 2016 var ett gnetigt år. Men om du tar fram kalkylatorn och summerar ovanstående tidsangivelser så ser du förstås att det bara blir 398,5 timmar. I bilderna ingår alla lopp. Och triathlontävlingarna är uppdelade i respektive kategori om någon skulle få för sig att syna mig i sömmarna. Men lite annat har jag alltså gjort också. Lite EFIT/Crossfit/kettlebells till exempel. Närmare bestämt i 29 timmar. Och det saknas 10 timmar yoga och 8 timmar bodypump.Och så har jag tydligen spenderat hela 10 timmar i gymmet. Och lite annat krafs.
 
Jag skulle kunna jämföra mot 2015 men det är liksom inte riktigt vettigt. Det året sprang jag 1050 km. Plus det som gjordes i Swimrun- och triathlonsammanhang. Inte så stor skillnad ändå. Största skillnaden är simningen. 2015 simmade jag 341 km, plus det som gjordes i nyss nämnda sammanhang. Det jag inte gjorde det året var skidåkning och cykling. Knappt något alls. Jag skidade 20 km och cyklade förvisso till slut ändå 700 km. Men dock, ingenting i sammanhanget.
 
Så vad vill jag med 2017? Tjaa, året kommer inte att innehålla någon skidåkning i nämnvärd omfattning. Möjligtvis om solen skiner och termometern visar -5 och Vallarn har skött sig. Däremot hoppas jag fylla detta år med betydligt mer styrka och stabilitetsträning än vad som fick utrymme under 2016. Löpningen har haft en jämn och lagom nivå de senaste åren och jag vill fortsätta hålla ungefär samma. Simning 2-3-4 pass i veckan vill jag också få till om axeln skärper till sig och håller ihop. Framtiden för cyklingen återstår att se.  Jag ska gå in för att kunna cykla 9 mil som en liten vessla den här sommaren. Mer och längre än så behöver det inte bli. För jag kan gilla att cykla. På mina villkor.