Tvångsvila

Vad som har skett sedan jag senast hade en vilodag: 


Måndag 30/1 - Löpning och RPM
Tisdag 31/1 - Simning och Gymmet och Långspinning
Onsdag 1/2 - Gymmet
Torsdag 2/2 - Efit och Spinning
Fredag 3/2 - Simning och gymmet
Lördag 4/2 - Löpning långpass
Söndag 5/2 - Simning distans
Måndag 6/2 - Löpbandsintervaller och styrka
Tisdag 7/2 - Simning och långspinning
Onsdag 8/2 - Gymmet och Simning
Torsdag 9/2 - Efit och Spinning


Fredag 10/2 - Soppatorsk. Börja äta.
Lördag 11/2 - Elva timmar sömn och ännu mera mat. Livet återvänder.

Igår och idag har jag i princip inte gjort annat än äta. Jag behövde det. Det tog verkligen tvärstopp på torsdag kväll när jag skulle leda mina pass. Jag visste på riktigt inte hur jag skulle orka leverera något alls. Efit-passet hittade jag på i sista stund och det blev allt annat än bra. Höll sen på att börja gråta mellan passen för att jag var så sjukt jäkla trött. Obehagligt på riktigt. Jag försökte sen att trycka på i mina fyror på cykeln men det var helt hopplöst. Jag satt bara och längtade tills det var över men jag hoppas att det inte lyste igenom allt för mycket och att de fyra deltagarna ändå fick ut något av vår cykrlstund.

Jag räknar till 19 träningspass på 11 dagar. Oavbrutet och nonstop. En del riktigt hårda och en del riktigt långa. Till slut blir det tvärnit. Efter spinningen åkte jag raka spåret hem till soffan och skrev till fredagsfröken att hon får hitta en annan ersättare om det behövs. Jag pallar inte mer. Sen började ätandet. Hela fredagen hallucinerade jag efter pizza och det var precis vad det blev till middag, efter en torr mandelkubb hemma hos mamma på vägen hem. Och jag fick i mig hela pizzan. Utan krusiduller. Hela fredagskvällen spenderades huttrandes under en filt i soffan övertygad om att bli sjuk. I säng klockan 22 och sov som en sten i elva timmar. Vaknade vrålhungrig och åt brutalstor frukost. Sen åkte Kalle och jag till Gävle och flanerade runt lite. Det blev stadig pastalunch på Pazzo och en påse henmakvällsgodis med hem. Nu hoppas jag att en till kväll i soffan med massor av mat och tidigt isäng ska göra susen inför ett långpass löpning imorgon. Nu får det vara färdigvilat. Och färdigätet. Tack för att du säger till kroppen. Och tack hjärnan för att du lyssnar ibland.