Det rinner

Ja det var väl aningen naivt att gå omkring och tro att en skulle klara sig igenom hela slaskhösten utan en endaste förkylning. Någonstans måste jag ha hittat en liten virusvän och uppenbarligen hade jag inte det minsta motståndskraft.

Jag tränade ju  skitbra på tisdagen. Som en missil i poolen på morgonen och en riktigt skön känsla i kroppen på frökencykeln på kvällen. Inte det minsta konstig puls och bra svar genom hela passet. Förvisso åt jag gröt till middag, vilket kanske inte var ett genidrag. Kanske ska en ge sig själv något stadigare efter två hårda träningstimmar. Jag vaknade i alla fall efter bara någon timmes sömn med gnissel i halsen. Svidande och kliande. Anade att något inte stod helt rätt till och sov ganska krattigt resten av natten.

På onsdag morgon åkte jag till Sandviken och träffade kiropraktor Uppman för en genomkörare. Jag sökte hjälp för att det börjar bli så gräsligt outhärdligt i vaderna. Mindes den där gången i våras på Löplabbet när jag sprang på löpband och blev filmad och skosäljartjejen sa att jag hade stenhårda vader för att jag hade inåtroterat bäcken och att jag borde kolla upp det. Jada jada tänkte jag och sprang vidare i livet. Ungefär 100 mil faktiskt. Nu går det liksom inte att springa mer utan att bli plågsamt påmind om att hon förmodligen hade rätt. Jag beskrev exakt allt detta för Uppman och han sa ungefär bara JA. Han såg att jag stod ojämnt på mina fötter och att det var snett i höften. Han började med att gnussa runt mina gluteus-muskler och sa att spänningar i dem kunde sprida sig genom hela benet och skapa problem längre ner. En benhinneinflammation till exempel, som han tydligen kunde konstatera att jag har när han masserade runt på mina underben. Fick order om att smörja med så mycket salvor jag kan. Sen knäckte han till höften och drog till fotlederna och knäckte bröstryggen och sen stod jag tydligen mycket rakare. Det enda som stör mig lite är att jag åkte därifrån utan en handlingsplan. Vet inte vad jag ska göra för att saker ska bestå, men det är väl hans försäljningsknep för att jag ska komma tillbaka. Jag skulle ju vilja veta vad jag får och inte får. Vad jag borde och inte borde. Hur jag förebygger och hur det egentligen blir med löpningen? Vad innebär det att ha benhinneinflammation? Jag fick gärna massera vaderna men inte benhinnorna sa han. Jag fick i alla fall en ny tid i mitten på januari. Kanske kanske att jag försöker löpvila och rehabba och massera och smörja fram tills dess. Eller så springer jag ändå. Om jag får feeling.

Ingen träning igår som ni förstår. Istället såg Mecklund och jag en superintressant dokumentär om Tesla Motors och deras utveckling av sin Mega Factory där de ska kunna linjetillverka 20 000 bilar per år. Vi drömmer ju om en Tesla som ni vet. De är ju så sjukt snygga. Inte som en statusgrej just nu när de är svindyra, utan för att de verkligen har fattat att det är elbilar som är framtiden och också drivit på sina konkurrenter. Var och varannan biltillverkare gör elbilar idag och det är ju fantastiskt. Batterierna blir billigare, räckvidden blir bättre. Jag älskar Teslas vision om en All Electric Future. Jag älskar att de har målsättningen att inte bara göra statusbilar utan att alla faktiskt ska kunna äga en Tesla på sikt utan att bli ruinerad.

"In 10 years from now. Tesla has change the prescription of what mainstream cars will be. And it will become clear that electric cars truly are future"

- No fumes or heat
- No noise or dirt
- No expensive gasoline
- Just Clean and Quiet streets

"Can you imagine if all the cars in the World would have zero emissions, zero noise and could be done in a perfectly Clean Environment" 

Här är den. Om du också vill drömma lite. 

Idag då. Egentligen ingen förändring på förkylningsfronten när jag vaknade. Fortfarande halvrisig och småklen åkte jag på veckans andra massage-vända. Den här gången till Eva här i Hofors. Vilken fantastisk morgon med 60 minuters dröm-skön ompyssling. Hon konstaterade också att det finns mer att önska på gluteus-fronten, men jag tror att de var lite mer medgörliga idag än igår. Förhoppningsvis sitter allt kvar på rätt ställe. Och hon satte fart på all cirkulation i systemet så när jag gick därifrån var det med fontänförkylning. Positivt, då försvinner den kanske snabbt.

Jag ordinerades en lugn start på jobbdagen och det tog jag fasta på. Sicken tur att brudarna hade tänt i brasan på kontoret så att jag kunde mysa ner mig med en kaffe en stund.

 

Nu ska jag strax avsluta den här dagen med att gå på inspirationsföreläsning med jobbet. Blir spännande.