Andra halvan av påsken

Andra halvan av påsken försvann den också. Ja jag fick väl till någon form av piff. Samma klänning som alltid, jag vet. Och samma oförmåga att åstadkomma någon form av frisyr. Inte så noga. Jag ser ut såhär. Typ. Inte fullt så hög panna kanske.

 
Tyvärr var cykelvinet alldeles fruktansvärt äckligt. Något som inte var fruktansvärt äckligt var vår fantastiska påskbuffé. Meckisens köttbullar var fantastiska. Mina ägghalvor krävde kanske inte samma arbetsinsats, men var helt klart godkända de också. De övrigas insatser levde upp till alla förväntningar. Och Idas efterrätt. Vår egen lilla tårtprinsessa levererar alltid konstverk.
 
Vi spelade spel och höll igång till ganska sent. Vid tvåtiden sladdade vi hemåt i påskaftonsnatten, nöjda och glada. Vaknade vid tio på söndagen och tog en lång slö frukost innan jag gav mig ut på första riktiga springturen efter skavsårsincidenten förra helgen. Nya nike-skorna fick komma ut på en första tur. Det finns hopp. Jag kunde till en början inte riktigt bestämma om det var nya eller gamla skavsår som besvärade mig men när jag kom hem hittade jag inga nya konstigheter under fötterna så jag hoppas att jag "bara" kände av de gamla. Det blev tolv lätta och glada kilometer in på kontot i alla fall.
 
Påskdagens eftermiddag och kväll spenderade vi på påskmiddag hos mamma och pappa tillsammans med Kurt och Margot. Först den första hockeyfinalen på tv och sen middag. Det är helt sjukt hur mycket det går att äta sådana här helger, och påsken tar ju aldrig slut.
 
Tur att det finns kompisar som vill röra på sig. På annandagsförmiddagen fick jag sällskap i spinningsalen av denna donna. Vi brände av 6x6 minuter med ökande kadens 50-60-70-80-90-100 rpm. Massor med påskmat i benen och det gick hur bra som helst att cykla. Pulsen svarade bra och benen var glada. Och vi var glada. Puss.
 
 
Resten av annandagen innehöll mest ingenting. Vi åkte lite bil, hamnade i Valbo på en fika, åkte hem igen, hamnade hos svärisarna på en fika och till sist som slakt i soffan. Kalle stack till garaget för att han skulle byta mina däck "lite snabbt". Jag förberedde för grillning helt enligt order. Han kom hem fyra timmar senare och fick grilla i mörkret halv tio. Blodsockerstabil sambo var överlycklig. Tur att jag hade chips.
 
Tisdag igår och första jobbdagen. Efter jobbet åkte jag hem och styrde en springdejt med damen till höger i bild. Damen till vänster hejade på entusiastiskt när vi sprang förbi.
 
Onsdag. Jag ska äntligen få simma lite igen. Och kanske blir det också gymmet på lunchen. Kanske.