En tredjedel eller tre delar

Det dyker upp simpass både här och där mellan varven. Vissa långa, andra längre. Ja, av Emmas 7000m-morgonpass räckte det med knappt en tredjedel för att jag skulle tycka att jag hade fått till ett alldeles strålande bra morgonpass.  

 
Vi kapade hej vilt. Resultatet blev halva insimmet, halva benserien och en tredjedel av första delen i huvudserien. Det var vad mina 45 minuter på morgonen räckte till. 2200m. Men tack för inspirationen 

300m valfritt insim
4x100 medley (2 drills, 2 ss)
 
Fenben:
200 frisim f2
3x50 fj uv-kick
4x25 max (nej, jag vet inte vad shooters betyder...)
 
10x100 frisim @1:50
- 5st utan utrustning
- 5st med paddlar
 
50m ryggsim som avbad. Slutt.
 
Jag är nöjd. Såklart först och främst med att jag tog mig iväg på en morgonsimning igen. Det är skitsegt på morgnarna nu. Allting. Men den där simpisen jag har, hon gör det onekligen lättare att motivera sig till aktivitet där tiden på dygnet. Vi fick till ett riktigt bra pass. Jag är även nöjd med att jag faktiskt kickar en hel längd under vattnet med fenorna på. Ka-booom! Hemvägen blir dock lite sisådär eftersom jag egentligen skulle vilja stå och flåsa i en kvart efter varje längd. Förbättringspotential finns. Sen känns det såklart bra att jag fixade start 1:50 på mina hundringar. Det var rätt lugn simning, men vilan blev bara 10-15s. Det ska väl iofs räcka. En bra morgon på kontoret helt enkelt.
 
Det allra bästa med tisdagen var faktiskt ändå känslan i mitt spinningpass. Jag har på riktigt varit orolig. Och är det väl kanske fortfarande egentligen. För pulsen, den är ju störd. Igår kändes benen stum-stum-stumma efter måndagens lunchtimme i gymmet och kanske bidrog det till att hålla i handbromsen lite. Jag slet och jag svettades samma abnorma mängder som jag alltid gör, så det var inte tal om någon maskning. Men istället för att förklara för deltagarna varför frökens mätare visar 92% redan i uppvärmningen fick jag nu faktiskt kämpa lite för att ta mig in i det röda fältet överhuvudtaget. Låg runt 85-90 i klättringarna och kämpade mig till kanske 92-93 i spurterna. Med bra och stabil känsla. Vilken lycka. Nu skärper vi oss, kroppen.
 
Stannade på Maarits Efit-pass också. Bara för att få komplettera den tredje delen av min träningstisdag. Stationsträning med finess. Tio övningar hade hon satt ihop och vi körde dem tre varv. Jodå, det fanns mer svett att producera men jag var tvungen att sätta i mig en hel liter vatten innan jag kunde fungera vettigt på det där passet. Det är ett mission att lära sig.
 
I eftermiddag blir det ett nytt besök i poolen. Sen ett spännnde möte minsann. Återkommer om detta.