Should have started running

Började dagen med ännu ett asbra fyspass. Det är slut på superlativ för hur den tjejen kan få ihop det. Lite parövningar, lite löpning och lite planka i perfekt kombo. Så himla rolig och bra träning. Men det roligaste av allt måste ju vara att få tillfälle att provocera någon som verkligen verkligen uppenbarligen blir provocerad av exakt allt jag gör. Denna vecka också.  Det måste vara grymt jobbigt, någonting jag gör. Jag har aldrig sett personen förut. Har ingen aning om vem det är och har ingen anledning att ta åt mig av konstiga blickar och muttrande kommentarer. Försöker utnyttja det istället. Först provocera lite omedvetet (om du absolut måste springa på precis samma kvadratcentimeter som jag, så har jag ändå noll problem att springa ifrån dig så då gör jag det gärna lite extra), sen provocera så himla medvetet som jag någonsin kan (jag står gääääärna i planka även när jag ska vila bara för att visa att det inte är det minsta jobbigt medans du håller på och bryter ihop din stackare). Blicken jag tydligen fick då lever jag på än. Mamma försökte återberätta. Jag är inte där för att tävla med någon, men det taggar såå himla mycket att man kan störa sig så mycket. Underbart. 

Gästspelade på scanarc en liten stund efter passet men eftersom det var svintråkigt att skriva om betong och cement passade jag på att sluta tidigt idag. Om det är något jag är bra på så är det förhalningsteknik, men det är fortfarande alldeles för långt till mars för att jag ska vara tillräckligt stressad. Åkte till Gävle med mamma istället. Huvudsyftet var att vi skulle hämta ut våra nummerlappar till loppet på söndag. Det gjorde vi. Men när vi ändå var på stadium lyckades jag shoppa en jävla massa, så nu är jag sanslöst redo för en säsong med mängder av vinterlöpning. Förutsättningarna finns åtminstone. Det blev goretex-löparskor och broddar och en fodrad löparjacka och ullstrumpor och vantar och mössa. Pust. Så utrustad var jag innan. Inte alls alltså. Nu saknar jag nog nästan ingenting. Lite mer löpform bara, men den är också på ingående. Hoppade i hela munderingen (utom broddarna, för jag tänkte inte att det skulle vara så halt som det var) när jag kom hem och drog iväg på en premiärrunda. Passade även på att testa pannlampan som man fick till loppet. Den hade extremt liten ljusbild och lyste mest upp vatten i luften så jag såg inte så himla mycket bättre, men den lyste iaf hela tiden. Det blev 7km med betydligt bättre känsla än förra veckan. Litade förmodligen mer på både skor och belysning så det gick över två minuter snabbare än förra gången. Ett snitt på under 5.10 innebar under 36 minuter och ett rejält pers på rundan. Ändå förtog jag mig inte direkt. Nu springer jag iofs sällan 7km, men det tar sig. Och skorna var grymt bra. Tyngre och stelare än jag är van vid så fotlederna dog ju, men ändå bra. Och jackan. Helt himla perfekt! Den var nästan lite varm nu, men kommer bli grym när det är kallare. Nu är jag supertaggad inför loppet. Och supertaggad för mer vinterlöpning.