När Åland hände

I helgen gjorde vi en liten minisemester med Roffe. Ja, motorcykeln alltså. Det bar av till Åland för lite åkande, chillande, solande, badande och allmänt levande. Inte någon hälsoresa osv, men himla bra för själen. När vi rullade iväg på fredag eftermiddag var det närmare 30 grader varmt ute. Mycket lockande att trassla på sig ett varmt MC-ställ då. Inte.
 
Vi åkte Eckerölinjen. Fin solnedgång på Ålands Hav. Och en rätt fin kille.
 
Första natten bodde vi på Björnhovda Gård. En riktig lantidyll. Meckis och jag hamnade i orangeriet. Supermysigt.
 
Åka åka åka. Lite nyvaken look pga när vi stannade här hade jag trynat av ett tag där bakpå. Alla skrattar åt att jag hela tiden somnar på motorcykeln. Det är ju det bästa. När vägarna är tråkiga och raka och utsikten består av träd så sätter jag mig nära nära nära, kör in händerna i Meckis magfickor och gör mitt bästa för att vila huvudet inuti den 2kg tunga och ytterst osmidiga hjälmen mot hans rygg. Och så stänger jag ögonen. När jag öppnar dem kan utsikten vara en helt annan.   
 
Glasspaus.
 
Kompisar. Totalt var vi fem cyklar som hängde ihop. En gammal kollega till Kalle från Sandvik och två andra par (ja, ett av paren åkte på varsina cyklar om det var någon som inte fick ihop matten). Kul.
 
På lördag eftermiddag nådde vi paradiset. Havsvidden i Geta på Ålands nordkust. Det bästa med att semestra i lågsäsong måste ju vara att man kan få ha ställen typ för sig själv. Ställen som per garanterat är fullsmockade när det blir semestertider.
 
Där fanns iskalla havsbad
 
Tror minen säger allt. Paniiiiiiiiik. Kanske 13 grader eller något.
 
Ett poolhus med inomhuspool och en varm bubbelpool utomhus.
 
Satt där och glassade  länge med min välförtjänta rosé. Poolparty.
 
Sen blev det bastu vid havet.
 
Inte lika jobbigt att ta sig ner i badet efter det. Sista gången var det till och med riktigt skönt.
 
Det blev en sen middag med en gigantisk entrecote. Typ så gigantisk att den inte ens ryms på bild. Efter maten satt vi ute med filtar och tittade på solnedgången och drack upp vårt vin. Fint.  
 
God natt Åland
 
Frukost med utsikt.
 
Sen gick det mesta av söndagen åt till att åka hem. Först lite båt.
 
Lunch i solen på båten. Mitt livs första räkmacka. Men jävlar vad gott!

Efter lite incidenter och felkörningar kom vi hem vid ca 18:30 på kvällen. Kebabtallrik på Gästis för att liksom späda på hälsoresan lite ytterligare. Tog mig samman och åkte till sjön en sväng efter maten. Ännu en magisk kväll, trots lite kallare. Sen kände jag bara såhär
 
 
 
#1 - - emma:

åh vad fina bilder, och skönt att bada