Omstart, eller?

Det här med att vara sjuk och klen är inte min bästa grej. Är du symptomfri, gasa på som om ingenting hänt brukar vara min melodi. Kanske inte funkar alltid. Vi kan försöka minnas att jag hade noll aptit fram till söndag kväll. Alltså en hel veckas kämpande för varje liten kalori. Inte ens vätska åkte i problemfritt. När jag kom tillbaka till jobbet på fredagen så provade jag med kaffe. Det smakade illa och jag lämnade tre påbörjade koppar nästan orörda. Fattar ni? Jag älskar kaffe. Vattenautomaten kom jag knappt ihåg att den existerar. Och inte ens på svettspinningpasset på fredag kväll fattade kroppen att vi behöver fylla på. Då fattade den förvisso ingenting och det hade jag väl heller inte väntat mig. Jag satt där och jag cyklade men det var liksom inte mer. Så fort jag gjorde minsta ansats att ta i så sköt pulsen i höjden. Det var inte rimligt. Och inte roligt heller eftersom jag hade sett sååååå mycket fram emot det passet. Efteråt hade jag druckit en centimeter ur min flaska. Inte bra.

Så många fler centimeter blev det inte på lördag kväll heller när jag och Ida satt och la pussel och drack vin halva natten. Så himla mysigt. Men att det inte blev så himla mycket vin drucket pga djup koncentration kanske inte gjorde så mycket egentligen.

Nåväl. Omstarten. Jag cyklade ju som sagt halvtaffligt på fredag kväll. Eller nej. Heltaffligt. Men jag var där och jag fattade vad kroppen försökte säga. På lördagen blev det ingenting i träningsväg. Lite husjobb bara. Söndag förmiddag gjorde jag comeback i poolen. Faktiskt mycket längre ifrån katastrof än jag hade väntat mig. Jag gjorde inte någon monsterinsats men jag avverkade en lång pyramid med paddlar och dolme 1-5-1. Totalt 3400 meter inklusive insim och avbad. Mycket bra känsla men trött kropp. Kaffe och bra prat hos Maarit som AfterSwim. Våffla med mamma och husjobb hela eftermiddagen. Kände mig stark igen. Tillbaks!

Måndag, tisdag och onsdag har jag därför tränat som vanligt. Bodypump och RPM på måndagen. Simning och spinning på tisdagen. Och så en lång och mastig eftermiddagssimning igår. Ja, simningen igår var skitjobbig men fantastisk. Jag kände mig som en torped i poolen. Huvudserie enligt följande

12x50 F4 @60 + 12x25 lös/hård @35
50 löst
10x50 F4 @60 + 10x25 lös/hård @35
50 löst
8x50 F4 @60 + 8x25 lös/hård @35

Här var egentligen passet slut men jag hade feeling och äntligen fått sällskap av simpis i poolen så jag fortsatte

6x50 F4 @60 + 6x25 lös/hård @35
4x50 F4 @60 + 4x25 lös/hård @35
2x50 F4 @60 + 2x25 lös/hård @35

Totalt 4200 meter med insim och avbad. Med så himla bra känsla.

Imorse var magen paj igen. Dock känner jag mig inte sjuk och klen och febrig den här gången men det är jävla olustigt när allt bara rinner rakt igenom. Jag fattar väl att kroppen kanske vill säga att jag gick ut lite hårt. Unnar eller tvingar får vara osagt, men det blir vila idag. Jag hade tänkt göra mitt första gym på veckor. Jag hade tänkt göra min första löpning på veckor. Men va fan. Imorgon är en annan dag.