Bränna skidor

Efter vasaloppet förra året så sa jag ju att jag skulle arrangera ett skidbål i Mora. Och det måste ju vara fler än jag som är rätt trött på sina plankor när säsongen är slut. Antar att det är skidtrötta individer som inte ser någon annan utväg än att bränna sattygen som föranlett märkningen av brännbartcontainern på vår återvinningscentral. 

Jodå. Tre gånger packade vi bulgarbussen full med skärp igår kväll. Det lättade lite, men fortfarande finns det massor kvar. Idag kör Meckis ett eget spararejs och kör undan prylar som han vill ha kvar. Lika bra att jag inte lägger mig i det. 


Istället passade jag på att jobba länge och sen bränna av en timme i poolen. Jag simmade igår morse också och båda passen har varit riktigt bra. Förutom att jag inte riktigt har varit helt närvarande i huvudet. Igår behövde jag inte räkna så mycket. Idag tappade jag räkningen så många gånger att det knappt var värt att räkna alls. 400 och 300 meter. Helt hopplöst utan simpis på banan bredvid. Hade koll, tänkte på annat, hade inte koll. Räknemoralen säger att jag ska tro på det kortaste så stämmer inte matten så är det åtminstone så att jag har simmat längre än tänkt. 

När jag kom hem var maten klar. Älskar när det händer. Men matkassen är helt spårad den här veckan. Något mysko asientema tror jag bestämt. Igår åt vi tofu med stekt broccoli. Idag glasnudlar med citrongräs. Det var bara som ett himla slem. Ska det va nåt för en atlet? Tofun var i alla fall okej en stund. Också slemmigt, eller snarare som smaklöst gummi, men vi fick göra en himla god sås till. Och piffa med lite mer grönsaker. 

Imorgon är det tydligen torsdag och torsdagsspinning igen. Det har varit några konstiga dagar hittills denna vecka. Orolig för en fin vän och många tankar i omlopp. Nu har jag fått mer klarhet i vad som händer så kanske lättar tankarna upp lite. Fast oron består. Cykla ska jag i alla fall göra. Jag hoppas att jag fortfarande finner passet och musiken lika uppiggande och peppigt. Längtar lite faktiskt. Sen väntar en ledig fredag och Stockholm med Meckis. Ser fram emot det med.