Dags att rejsa igen

Hörrni hörrni, det är rejsvecka igen. Om ganska precis två dygn (!!) slår stödhjulen i marken på en för mig ny och outforskad ö. Japp, jag och mamma åker till Island på onsdag och på lördag morgon springer jag Reykjaviks halvmarathon. Det ska bli så häftigt. Min julklapp från mamma (och pappa) var att om jag valde ett lämpligt lopp i Europa att anmäla mig till så skulle hon fixa resa och boende för en liten anslutande semestertripp. Så himla kuligt. Vi kom överens om att vi ville åka till Island efter att jag studerat vilka lopp som fanns ungefär den här årstiden. Reykjaviks stadslopp består precis som München av både 10km, halv- och helmarathon samma dag. Jag velade länge och väl om det skulle bli en helmara, men jag kom fram till att jag inte pallade med att belägga mig själv med någon form av press den här sommaren. En halvmara kan jag göra på uppstuds och just denna halvmara ska jag göra helt utan tidshets. Jag ska mysjogga runt och njuta av Island. Fattar ni vad coolt!?
 

Lite mer tidshets kanske det blir tre veckor senare. Då har jag och bruden i cirkeln anmält oss till Stockholm halvmarathon. Ännu ett lopp som kvarstår på min bucket-list. Förhoppningen är att med några veckor av bättre mat och något mer långpass i bagaget (typ loppet på Island och kanske ett eller två till) så ska kroppen återigen förstå att halvmara är det vi är allra bäst på. Kanske inte så att jag behöver persa, men jag skulle verkligen vilja känna mig pigg och stark och inte som en degklump.
 
 

Och på tal om den där bruden i cirkeln. Coolaste bruden i Hoo. Jag är så himla stolt över hennes springutveckling. I början på maj nojade hon över vårrusets 5km när vi lufsade ihop 4km tillsammans. Drygt en månad senare var vi uppe och nosade på milen. Jag sådde ett frö om att hon skulle ha en halvmara som mål i höst. Det lät lite sådär tveksamt till en början men sen grodde det mer och mer. Sagt och gjort så anmälde vi oss till Stockholm för ett par veckor sedan. Vi har gjort två långpass ihop nu under sommaren varav det senaste i lördags på 16,5 km. Hon kommer att fixa den där halvmaran plättlätt och det är så himla roligt. Och att springa omkring och prata bort ett par timmar med den här filuren är ett energipiller utan dess like. Så glad att jag har denna glädjespridare bara 4km österut <3.