Best of Budapest

Alla inlägg som kan skrivas från ett Badkar är extra bra inlägg. Den här gången ett badkar i Budapest. Å å å vad det är högt placerat på min önskelista att ha ett badkar hemma. Fast tidsbesparande förstås att jag inte har det. Nåväl. En tar chansen när chans finnes. Och så fylls ju bloggen med lite nakenbilder på köpet.

Näe. Mer hud än så får du inte. Men vad händer i Budapest? Förutom att jag äter konstiga saker och lyssnar på mer eller mindre intressanta föredrag så händer det inte jättemycket. Jag ställde klockan på jättetidigt igår och 05:30 lämnade jag och Maria Gästrikeskogen för avfärd mot Arlanda. Frukost i bilen bestående av bröd. Lunch i farten på flygplatsen i Frankfurt bestående av korv med bröd. Macka på nästa flyg bestående av bröd. Middag på kvällen bestående av idel friterade saker. Magen i chock.

Innan middagen hann jag dock med en sightseeingjogg. En väldigt ryckig sådan eftersom jag var tvungen att konsultera Google Maps både en och två och sju gånger. Ville springa ner till floden och ta snygga selfies med något snyggt i bakgrunden. Lyckades till slut. Det här är Donau. Och ett parlament. Och jag. I solnedgången. Alla rätt.

När jag kom tillbaka var jag helt desperat hungrig. Såg att det fanns en minishop inne på hotellet som sålde snickers och chips. Jag ryckte åt mig två snickers och viftade med mitt kort. Nä det gick inte. För liten summa. De beviljade inga kortköp under 5000 och två snickers kostade 500. Låter ju som ett skämt. Efter lite djupare efterforskningar hade jag konstaterat att 500 forinter var ungefär 16 kronor och jag såg tydligen tillräckligt betrodd ut för att få betala lite senare. Visste nämligen att Maria var utrustad med stålars. Sååå, efter en liten stund stod jag i hissen med en tusenlapp i näven. Redo att göra mig oskyldig. För två snickers.

Idag började jag med en lite kortare morgonjogg innan frukost och sen har jag suttit på min rumpa exakt hela dagen. Det är inte som att en lider brist på möjligheter till kaloriintag men jag försöker sansa mig utöver det som är mest likt mat. Allt är så sockrigt och då finns det till slut ingen hejd när jag redan är så trött. Desperat försökte jag mata hjärnan med vatten och kaffe för att hålla den vid liv under alla föredrag. Det är ju syre och stimulans som saknas. Maria höll en presentation av vår ArcFume och den var fantastiskt bra. I övrigt. Hmja. Inte så bra. Men vi fick en fyrarätters middag på kvällen. Fina grejer. Och nu har Lufthansa tydligen gått ut i strejk så vi har fått boka om vårt flyg imorgon. Vi missar tyvärr alla föredrag och jag kommer hem fem timmar tidigare än tänkt.