Äntligen simning

Ja, det bloggas lite väl lite just nu. Två ganska hektiska dagar på jobbet har det varit. Och sen vi skaffade Netflix hemma har vi återigen lyckats förbruka all datamängd så det krånglar ju till det en del. Nåväl. Nu har jag en lucka och ni ska få veta allt. Och imorgon är det ny månad och ny data trillar in. Håll tillgodo.
 
Igår fick jag till exempel äntligen simma igen. Alltså äntligen som i verkligen verkligen äntligen. Har längtat. Så typiskt småorter att stänga ner totalt hela påskhelgen. Och tyvärr var ju även morgonsimmet på tisdagen inställt. Igår var det dock öppet som vanligt och jag satt och hoppades hela dagen att det inte skulle vara påsklovskaos i bassängen. Gissa om jag blev glad när jag klev in i badhuset.  
Fast först blev jag orolig att de ändå hade stängt för jag såg verkligen inte en människa utöver dem i bubbelpoolen. Började simma ändå, tänkte att någon jagar väl upp mig om jag inte får vara där. Efter 800m insim med allehanda inslag simmade jag en tvådelad huvudserie med först 12*100 tröskel följt av 6x300 arm med paddlar och dolme. Vet inte riktigt hur tröskel ska översättas i bassängen. Det är svårt att simma halvjobbigt, men jag landade runt 1:35 på allihopa och klarade att hålla en starttid på 1:50. Jobbigt blev det, men skönt. Trehundringarna arm körde jag bara lugnt bastempo, struntade helt i klockan och det kändes riktigt riktigt bra. Så nöjd efter mitt första 4km-pass på evigheter. Mitt första braiga simpass på evigheter.
 
Tisdagen var också en bra dag. Jag packade med mig alla träningsprylar redan på morgonen och skickade iväg ett mess till en påsklovsledig vän med förhoppningen att hon skulle ha tid med lite fikahäng på eftermiddagen. Det hade hon, så över en söt men inte särskilt god chokladbollskyckling pratade vi om livet i någon timme innan plikten kallade.
Med alldeles för mycket kaffe i kroppen trampade jag iväg till asco för att försöka leverera spinningpass. Skakig och kissnödig och med väldigt tunga ben guidade jag åtta glada damer genom samma pyramider som jag har kört de senaste två gångerna. Det som hände sen har aldrig förut hänt. Jag bytte om till springkläder och stack ut på brickjogg ensam. Det var inte mycket snurr på benen, men det var syre i luften och det var det jag ville ha. Klockan stannade på pi när jag var klar. Alldeles lagom rationellt.

Idag är det torsdag och jag har en dejt ikväll. Mer om den senare.
#1 - - Emilie:

Lycka till på dejten!^-^

Svar: Tack! :-)
Sara