28 februari

På dagen fyra år idag. Dagen före den förra skottdagen var en av livets värsta dagar. Du lämnade oss. Den 23 februari 2012 fyllde jag 22. Allt var skit i Uppsala så jag åkte hem. Trots att det var en torsdag. Trots att det var i slutspurten av ett grupparbete. Orkade inte med dem. Du ringde mig på min födelsedag. Sa att du tyvärr inte orkade komma. Jag lovade att spara lite tårta till dig till dagen efter. Det blev inte så. De hämtade dig redan på morgonen. Om jag hade vetat att du bara hade fyra dagar kvar då. Att den där vidriga sjukdomen hade tagit om och slagit ut din kropp fullständigt. Så mycket jag hade velat säga, göra, visa, berätta. Jag är ändå glad att du inte väntade en dag till. Nu har jag en dag att minnas dig lite extra varje år. Det finns så mycket att säga. Att visa. Att berätta. Men jag tror att du ser mig från någon liten molntuss någonstans. Att du kanske är lite stolt över vad det har blivit av mig. Jag hoppas det. Älskade lilla tant. Mormor, jag saknar dig varje dag!