elva timmar

En måndagskväll och en tisdagsmorgon i poolen med elva timmar däremellan. Det blir sällan superkvalitet på båda passen, inget undantag denna vecka. Igår brände jag av ett kort teknikpass på en halvtimme, mest för att sträcka ut efter söndagspasset. Det blev bara ett långt insim på 1500m med en del ny teknik. Bland annat försökte jag mig på demont igen. Alltså, enarmsfrisim med den andra armen efter sidan där man på varje armtag vrider upp och andas över den passiva armen. Svårt. Svårt. Svårt. Jag kan säga att jag inte ser ut som tjejen på filmen. Jag snarar dränker mig själv.
 
 
 
Jag velade länge igår om jag skulle dissa simhallen och välja pump istället, men när kollegan förkunnade att han hade flyttat på sin andra grupp för att köra båda sina grupper parallellt kände jag att jag nog skulle vara där ändå. Det skulle kunna bli hur rörigt som helst, men det kom bara en simmare till mig. Trist men ändå lite bra. Det kan vara kul att individuellcoacha när jag ser resultat direkt av det jag säger. Min adept var en av de tjejerna som har störst potential att bli riktigt duktig och som gör teknikfel som är ganska tydliga och som är lätta att åtgärda när hon tar sig tid att fokusera lite. Nu hade hon ju ingen att stressas av och vi kunde detaljpeta på både frisim och bröstsim och det blev jättemycket bättre. Glad simfröken!

 
Imorse vaknade jag mitt i en hysterisk dröm 05:14. Klockan ringer 05:20. Lagom skoj. Meen.. på schemat stod en morgondejt i poolen med Maarit. Jag hade förvarnat om ett kort och effektivt pass, men räknat som en himla kratta på vad vi skulle hinna med på femtio minuter. Fick korta och kapa hej vilt men det blev lite distans och lite tjugofemmor och så avslutade vi med undervattenskickar med fenor. Sist en hundring frisim med fenorna på där vi skulle tänka på frånskjut och streamline och kicka minst fem meter efter varje vändning. Jag vill bli bättre på det. Men, mycket bättre känsla i kickandet när fenorna sitter där. Avslutade dejten med Hoforshallens frukost. Himla bra morgon. Du är så himla bra!