Den är min!

Nytt försök med bilaffär och idag gick det bättre. Det hade dykt upp en på en firma i Gävle så det var ju nära och bra. Direkt när  jag såg den här pärlan så kände jag att den är min. Till skillnad från den igår som bara skrek nej nej nej!
 
Provkörde och kände ännu mer hur rätt det var förutom att det är så mycket mer bil än jag är van med. I min Volvo sitter jag ju som i en fyrkantig liten låda och ser exakt vart den slutar. Den här är stor och rund och jag har lite meckigt att parkera. Men såååå fin!!!
 
Vi firade bilköpet med lunch på ikea innan jag for iväg till dagens träningsdejt. Maxintervaller på bana med snabba snabba springfröken. Jag gjorde något jag inte gjort på tio år. Efter uppjogg och löpskolning snörade jag på mig spikisarna, även om de inte biter alls lika bra på kolstybb som på gummi. Nu jäklar skulle det gå undan!
 
Jag hade funderat ut ett hittepå-pass som vi körde. En variant på de där olgorna, fast en minut vila per 100m istället för långsamlöp. Alltså,  400m max och 4min vila sen 300m max och 3min vila osv. Resultat enligt nedan.
 
Jag orkade hänga med i Carolas tempo till och med den andra 100m-intervallen. Sen tog det tvärnit och jag trodde att det blev en total genomklappning på slutet. Men jag är nog ändå nöjd. Carola är så jääääkla stark och orkade hålla samma fart på de sista långa som på de första. Galet. Jag är för feg antar jag. Och så var nog vilan lite kort. Nästa gång kör vi 10*200m istället. Sprintern i mig jublar. Helst skulle jag vilja köra 60 eller 100, men det blir kul. Det här var nästan bara plågsamt. Fast kul också. Ja. Jag har haft just den där trötthetskänslan på just de där banorna förut. För längesen. Alldeles för längesen. Jag gillar den. Lite.
 
Skulle avsluta med några plasklängder i poolen tänkte jag. För simhallen är ju öppen för allmänheten. Nån som kan utläsa något annat av den här annonsen?
 
Det såg så stängt ut och det var en massa konstiga bord uppställda så jag blev tveksam. Tittade in i cafeterian och hittade fem stycken som "jobbade". Fem. Frågade lite försiktigt om det inte var motionssim. Allihopa ryckte lite på axlarna och stirrade på varandra och på mig innan de var överens om att näää, det är bara tisdag OCH torsdag. Och nu var det uthyrt. Fast bassängen var tom. Jag fick i alla fall två av dem att hålla med om att annonsen säger nåt annat. Igen. Hoforshallen - SKÄRP ER!!