Mitt jullov

Efter en vecka tillbaka i verkligheten kanske det är på sin plats att lägga en liten lunchrast på att berätta för mig själv om jullovet 2018. Ifall jag skulle glömma bort det och vilja påminna mig själv. Jag tror inte att det är så många andra än jag själv som läser här faktiskt. Hur som helst. Ledigheten kantades av snor och slem, en skyhög kortisonpåverkad puls och ganska mycket ovilja så det blev en helt träningsledig ledighet. Egentligen hade jag bestämt mig för att jag ville slippa tänka på krav och måsten under min ledighet, så det blev egentligen inte så stor skillnad. Förutom att byxorna blev lite trängre än de var innan lovet. Dock tror jag inte primärt att det bara beror på utebliven träning.

Dagen före julafton spenderade vi precis som vanligt med uppesittarkväll hos mamma och pappa.

 

Innan det hann vi med ett besök till pjäxtjejen med en uppiggande liten julklapp.

 

Julafton var precis som vanligt, förutom att vi i år inledde den i badhuset. Det är alltid bad med frivillig välgörenhetsentré på julafton och vi passade på att bubbla och bubbla och bubbla och dricka kaffe och äta pepparkakor i någon timme på förmiddagen. Mysigt. Sedvanlig jullunch hos Kalles mamma och pappa och sedvanlig julmiddag hos mina föräldrar. Inga konstigheter. Tomten kom med massa stickat till mig. Två par raggsockor, handledsvärmare, vantar och mössa. Förutseende tomte. Tack tomten.  

 
Och pussel. Mamma och jag gav pussel till varandra vilket innebar att vi plötsligt hade tre stycken nya. Inte alls dumt. Det första smällde vi ihop på juldagen. Älskar att vara ledig och lägga pussel. Älskar.
 
På annandagen var Kalle och jag på dejt med Elis. Till Falun. Medan bilen fick ladda betterierna på parkeringen laddade vi våra med lunchbio och lunchlunch.
 
Sen var det 27:e och vi rullade norrut. Två dagar på hotell med spa i Sundsvall. Magisk utsikt.
 

Magisk mat.

 

Och lite spelhäng

 

Sen var det helt plötsligt nyår och det skulle ätas lite till. Frångick alla mina principer och köpte en brasiliansk oxfilé till mitt crew. Hoppas att det vägs upp av att jag köper svenskt kött alla andra 364 dagar om året. Serverades med sparris, räkor, såskungens rödvinssås och en potatisgratäng med västerbottenost. M m m.

 

Idas efterrätt!!!! Browniebotten med vid chokladmousse och passionsfruktsmousse. Hon kan det där med efterrätter hon.

 

På tolvslaget hade vi champagne

 

Och nyårsdagen ägnades åt mer pussel med mamman

 

Andra januari började jag jobba igen och bestämde samtidigt att jag var tillräckligt frisk för lite försiktig träning igen. Sedan dess har jag simmat två korta pass, cyklat två lätta pass (som blir satans dryga pga så hög puls) och styrkelyftat två gånger. Inte så tokigt ändå. Imorse tog jag mig till och med iväg på morgonsim. Det är sådana tider nu. Skärpningstider.

 

I helgen som precis passerade hann jag med en väldans massa social samvaro med vänner också. Båda dagarna fick jag dessutom vara ute och äventyra helt ensam med Elis. På lördagen åkte vi till Gävle där jag hade en lunchdejt med Julia och på söndagen åkte vi till Falun där jag fikade med Hanna. Ladda själv och allting. Så äventyrligt.

 
Verkligheten kallar vidare. Lite mer jobb och sen blir det försiktig spinning i eftermiddag. Tjohopp
#1 - - Lise-Lott:

Jag läser ju, såklart.
God fortsättning!

Svar: Tack detsamma! Glad att du hänger här <3
Sara Maier