Min födelsedagshelg

Hej hallå,
 
Jag har tydligen fyllt år. Igen. Sista gången att fylla nånting-med-tjugo. Läskigt. Vi började firandet på jobbet redan på fredagen. Jag såg till att firman köpte en tårta för en kollega som fyllde 40. Snyggt maskerat fick jag då fira min egen dag också. Det är taktik minsann. En chokladtårta från Bakerian. Mums. 
 
Födelsedagen på lördagen blev en jättebra dag. Alltså toppen av jättejättebra dagar. Förutom att sambosaken vaknade i sitt allra ynkligaste tillstånd med bamsehuvudvärk och inte ville följa med till badhuset trots att det var lördag morgon. Tyckte synd om honom (kanske inte så mycket som jag borde) och tänkte att jag gör bäst i att bara lämna honom i fred och sticka till poolen själv. Så det gjorde jag. Behövde inte simma själv ändå. Maarit delade snabbanan med mig och jag sluggade ihop 2900 fina meter (vad annars på 29-årsdagen?). Min fina Simpis firade mig med paket i omklädningsrummet sen. Hon som föredrar bilder där någon ser anskrämlig ut och äter något (så länge det inte är hon själv). Jag föredrar bilder där vi ser söta ut i stökigt hår. Trots att jag fortfarande är så mycket blekare än hon. Hon! <3
 
Efter simmet kom min egen huvudvärk smygande. Kanske anspänningen av att förväntas anordna någon form av kalas under något sånär ordnade former. Eller kanske bara sådär ändå. Jag hade i alla fall lite smörgåstårte-lunch-kalas för mamma och pappa samt tre fina vänner.
 
Jag fick en bukett fejktulpaner av mamma. Och sanningen är ju att de är otroligt mycket finare än någon riktig tulpan någonsin varit. Nästan. Riktiga tulpaner är finare den dag man köper dem och möjligen en dag till. Sen ser de förjävliga ut. Nu har jag i alla fall en vas med everlasting alltid fina tulpaner. Dröm. Därtill nya simbrillor av favoritmodellen och ett doftljus som tydligen inte fick vara med på bild. Maarit gav mig framtidsboken och Ida&Emma hade varit på bodyshop och handlat kladd och kräm med jordgubbsdoft. Älskar er <3.
 
På eftermiddagen rullade Kalle och jag till Dalarna för en myskväll deluxe. Hans present till mig var en middag på Black Stone samt en natt på hotell med bubbelpool och bastu. Alltså vilken dröm. Högt underhållningsvärde i att få steka sitt eget kött. Kul att få prova något nytt på ett nytt ställe och kunna dela en flaska vin utan att någon behöver ansvara för en hemresa. Underbart att få sitta smålullig i en bubbelpool och jäsa efter middagen. Underbart att inleda söndagen med hotellfrukost. Drömbra present. Hjärta hjärta.
 
 
Tanken var att vi skulle bubbla omkring hela söndag förmiddag också, men vädret gjorde att vi båda ville annat. Vi checkade ut tidigt och gjorde en detour via Borlänge för söndagsshopping innan vi rullade hem runt lunchtid. Vi båda kände att långpromenad i solskenet vägde tyngre än bubbelpoolen en dag som denna. Nu har jag gått min springväg i springkläder och fantastiskt springväder. Nu hoppas hoppas hoppas jag att jag får springa den snart. Det är lite lerigt, men snö- och isfritt. Dröm.
 
Ny vecka och nu SKA jag verkligen göra comeback som spinningfröken. Ska. Blir nervös bara av att skriva det, men nu bör det inte komma någon förkylning emellan. Hoppas inte. Ikväll blir det lite gåspring på något löpband samt lite styrka som uppladdning. Tjoflöjt.