En helg att minnas

Vissa helger har fyra dagar som känns som två. Andra kan ha två dagar som känns som fyra. Jäklar vad en kan hinna med mycket saker på en helg om en bjuder till. Kalle och jag gav varandra en spahelg i julklapp. Det har inte blivit av pga alltid tusen saker på ageendan. Nu bestämde vi oss att bara göra och jaaa, vad den lilla verklighetsflykten till dalaskogen på fredag eftermiddag var magiskt välbehövlig. Åkerblads hotell och spa i Tällberg blev det.
 
Vi checkade in med rosa bubbel och choklad innan middagen.
 
 
Fortsatte med lite bubbel i bubbelbadet och det rosa bubblet var slut innan middagen. Oooops. 
 
 
Och så en magisk kalvytterfilé med den här lilla kalven. 
 
Trerätters minsann. Och lite mer vin. Sen sov vi som stenar. Nä. Inte riktigt. Det var bastu på vårt rum. Och i huvudet snurrade mängder av tankar som jag mot bättre vetande låtit ta plats där. Det är dock en annan historia och den historien ryms inte här. Vi vaknade i alla fall till frukosthimlen verklifierad. Massor med nybakat bröd och en superfancy juicemaskin där man slängde i hela apelsiner med skal och allt och en sekund senare hade man ett fullt glas juice. Spännande.
 
 
Efter frukost hängde vi på spa och bubblade bubbelpool. Vi hade även bokat varsin 20-minutersbehandling som förstås var magisk. Jag kunde dock aldrig riktigt slappna av i att det bara var 20 minnuter. Låg mest och stressade över att den skulle ta slut, och det gjorde den ju förstås. Snabbare än kvickt.
 
Efter ännu mer bubbelpool och bastu åkte vi hem. Urlakad och mosig i hela systemet. Jag stannade till på gymmet i Hofors och brände av en omgång tröskelintervaller på löpbandet. Eller snabbare än tröskel tror jag. 5x3 minnuter i 13 km/h. Typ 4:36/km enligt bandet. Det var dock inte så kräkjobbigt som att hålla motsvarande fart i 3km. Såklart. Nä, jag vet inte vad jag håller på med. Kutar bara ändå.
 
Kvällen avslutades med nån himmelsk köttbit som Mekarn fångat på Ica och stekt till sensation. Och så gjorde han egna pommes, den lilla stjärnkocken. Och som grädden på alt drog han fram en flaska Palanca. Vilken kille!
 
 
Söndag så. Solen sken och det var sommartid på klockan. En timme tidigare i poolen alltså. Och med en Simpis som tagit för vana att spendera helgerna på andra äventyr så innnebar det att jag fick hänga med soolen i poolen ensam. Men alltså söndagssimmet kan ändå vara bästa passet på hela veckan. Jag älskar att det är tidigt med ändå sovmorgon, att det är lugn och ro i badhuset, att jag har massvis med tid, att jag får anlända till badet i mysbyxor och också lämna badet i demsamma, att jag får simma långa f2-intervaller i mystempo och att jag kan kliva ur poolen och vara pigg efter över 4km simning. Älskar det.
 
 
Sen älskar jag ju förstås att nästan alla mina simsöndagar också är våffeldagar hos mamma efteråt. Givetvis är det inget undantag när det är våffeldagen på riktigt. Men hörrni... Kan vi prata om logiken i att vi nio månader före julafton firar den lyckade aktivitet (mellan en oskuld(?).. och Gud(??)) som resulterade i Jesus tillblivelse? Och att vi firar det med en våffla? Det är trovärdighet i historien, så varför inte? Det är ju jäkligt gott med våffla.
 
 
Mätta och andaktsfulla for sen mor och jag till Valbo. Det uppstod kris i min byxgarderob när mitt enda vettiga par hela byxor plötsligt hade en trasig dragkedja och därmed inte kunde klassas som hela längre. Och mor hade lämpligt nog gett mig presentkort på ett par brallor i födelsedagspresent. Det blev ett träningspass i provhytten och en stund senare åkte vi hemåt med två par lite för dyra byxor bagaget. Grarttis Sara önskar Sara och Grattis Sara önskar mamma&pappa. Perfekt. 
 
Avslutade sedvanligt söndagen med två timmar på trainern. Den här gången med Bonusfamiljen som underhållning.
 
Ny vecka är igång. Bodypump igår och kroppen skriker lite lätt idag. Och så tisdagssim förstås. Med en Simpis på hemmaplan. Fast det är lite uppochnervända världen när hon ligger och simmar ryggsim helt plötsligt. Fattar inte vad som händer. Sen fyllde jag nästan salen på min tisdagsspinning också. Wanna see this? Kom nästa tisdag!!
#1 - - Angelica Wåhlin:

Åååh, så härligt!