Fröken igen

Jaha hörrni. Efter en sommar med inte överdrivet varierad träning är det riktigt skönt att höstens schema äntligen har rullat igång på Aerostep. Jag får vara cykelfröken varje tisdag den här terminen. Just nu ligger passet 17:15 vilket är helt perfekt för mig. Just den här premiärtisdagen var det dock lite bökigt eftersom jag hade revision på jobbet som skulle sluta 17:15. Hur det än var så lyckades jag charma min revisor att sluta lite tidigare, och vad som var ännu märkligare var att jag hann bygga ihop finishen på ett nytt pass där mellan avvikelser och förbättringsförslag.

Mitt pass är schemalagt 55 minuter. Det går att hinna ganska mycket på den tiden. Min fantasi var inte oändlig när jag satt på måndag kväll och klickade runt i frenesi i Spotify och försökte komma på vad jag skulle göra. Jag har hittat en blogg med massor av passförslag och jag brukar sno delar av hennes upplägg. Den här gången blev huvudbetinget en laddning pyramidintervaller 4-3-2-1-1-2-3-4 med 45s vila. Jag hittade till slut en lista med mängder av remixer i 140 bpm, så det fick bli samma tempo rakt igenom och istället köra med högre motstånd desto kortare intervall. Det funkade riktigt bra. Vi avslutade det hela med lite progressivt speedwork på slutet. 20s lätt - 20 sekunder snabbt - 20 sekunder max. Åtta gånger.

Det finns lite förbättringar att göra. Framförallt ska fröken jobba med pumpen så att hon orkar följa sina egna instruktioner. Spinning är än så länge svinjobbigt, men jag får sån feeling när jag får sitta där framme på frökencykeln. Älskar det. Och nästa vecka hoppas jag att vi fyller cirklarna med några fler namn. Du kommer väl?

 
På onsdagen var det dags att vara fröken igen. Denna gången på EFIT-passet där vi är 9 stycken som ska dela på uppgiften. Jag fick premiären och jag valde såklart mitt favoritpass med EMOM. Ja, du har alltså en minut på dig att göra det som står på en rad. I det här fallet dessa rader i fyra varv.
 
11 marklyft (40 kg)
12 burpees
13 thrusters (12 kg)
14 båten med kb (8kg)
15 HRPU
16 utfall (8kg)
1 min planka
1 min vila
 
Är minuten slut innan du är färdig så byter du övning. Är minuten inte slut när du är färdig så får du vila resten av minuten. Jag blir mer effektiv när jag vet att jag ska hinna ett visst antal på en bestämd tid. Så fruktansvärt jobbigt. Men så kul.
 
 
När jag kom hem på onsdag kväll så låg det ett paket i hallen. Kanske på avdelningen inte helt motiverade inköp. Men alltså, min cykelkompis har sagt att jag visar rumpan i två av mina fyra cykelbrallor. Ett tredje har varit med så länge att det nog snart säckar ihop det också. När jag sitter på frökencykeln spelar det ingen roll för då ser ingen min rumpa, men om jag vill cykla som deltagare eller om jag vill cykla ute så är det ju lite mer trist. Behövde alltså nya cykelbyxor. Jag har sneglat länge på det här PW-kittet men inte tyckt att det var värt det. Nu hittade jag det för halva priset i en köp- och säljgrupp och slog till. Satt som en smäck. Jag kanske måste börja ha cykeltröja i spinningsalen nu trots att jag tycker att det är töntigt. Det här är ju så stört snyggt.
 
Igår hade jag nya byxan på en omgång RPM. Kanske var det den som gjorde att mina ben kändes starkare än någonsin förr. Jag kunde vrida till oändlighet på motståndsratten och både benen och hjärtat tog små glädjeskutt. Så himla kul pass.
 
Och imorse var det äntligen ordning och reda och dags för morgonsim igen. Jag sov som en kratta hela natten, men jag studsade ändå ur sängen jättetaggad på att få åka till poolen. Den känslan älskar jag, när jag faktiskt verkligen vill simma. Nu behöver vi inte nämna hur långsamt det gick och hur jobbigt det var. Det viktigaste är att det var kul. Jättekul. Jag fick i alla fall ihop en huvudserie på 7x200m med lite olika utformning. Inget att skriva hem om i några särdeles imponerade ordalag. Blöt i 50 minuter och supernöjd. Lite kontinuitet på simfronten hade inte skadat, men det är nog nästan det sista jag stressar över just nu.
 

Helg strax. Kanske har jag en discodejt i en springbacke i eftermiddag. Imorgonbitti åker jag i alla fall till Valbo och mysjoggar med en skön tri-böna, sen åker jag hem och river hus så det står härliga till. Eldar och härjar. Kanske lite söndagscykel eller söndagssim beroende på väder och humör. Så skönt att få vara öppen för alla möjligheter. Peace!
#1 - - veckomagasinet anne von porat:

Flitig du är som tränar
Om du har en egen domännamn så rankas din blogg högre på google du borde heta maiersara.se