Rivningshelg

Hörrni, det blir inte så mycket vettig triathlonträning registrerad på min funbeat på helgerna för tillfället. De senaste fyra eller fem eller sex helgerna, jag vet inte ens hur många, har vi hängt varenda ledig ljus minut ute vid ruckelhuset. Snart är det borta. Det är helt otroligt vilken tur med vädret vi har haft sedan vi puttade omkull det. Vi har verkligen kunnat jobba hela tiden när vi varit lediga. Och resultat enligt nedan. Så här såg det ut samma dag som det trillade omkull.

Och såhär såg det ut från ganska samma vinkel igår

Från det här hållet ser det ganska borta ut. Det återstår en jordhög. Från andra hållet är det desto mer kvar, men det är en helt otrolig skillnad. Så himla stort tack till alla guldiga vänner som kommer och sliter och släpar och eldar och grillar korv med oss. Vi kommer liksom lite närmare drömmen för varje dag tack vare er.

"Muren" på bilden är fyra rader djup. Vi har alltså staplat åtminstone 1000 tegelstenar. De väger kanske 5-6 kg styck. Till största delen är det min mamma. Hon har knatat med de där stenarna ca en mil per dag. Så sjukt.

Igår var Maria och Allan på besök också. Allan hade med sig egen traktor. Mycket coolare än Kalles. För de där hjulen kan man faktiskt inte få punka på.

Ja vi avslutade lördagen med punka på ena framdäcket på traktorn. Inte helt lätt att kränga av och laga ett sånt själv. Men min mekaniker löser allt. Större delen av lördagskvällen hängde han i garaget och på söndag morgon skulle det tillbaks på fälgen igen. Jag kunde bidra med lite motvikt, men mest fick jag chilla i solen med Sabaton. 
 

Ny vecka. Lidingöloppsvecka. Jag har otroligt svårt att förstå att det ska springas tre mil på lördag. Kanske inte behöver förstå det heller.