Konsumentmakt och kräftkalas

Hej hej helgen. Veckorna springer på och det finns egentligen inte jättemycket att avrapportera, därav tystnad. Jag blev himla sliten efter Lidingöloppet. Inte bara sådär att jag var stel och stum och ville äta abnorma mängder mat. Jag hade dessutom extremt hög puls i flera dagar. Ett alldeles vanligt litet spinningpass på tisdagen gav kurvan nedan.   

Det var liksom jobbigt att bara sätta sig på cykeln och jag mådde lite smådåligt efter varenda intervall. Jag hade både min klocka och Activio och de var tämligen överens så jag är benägen att tro på att det var sant. Bara att inse. Det krävdes mer mat och mer vila.
 
Vad som kan hända när en råkar ha både fläskfilé och kantareller i frysen är Fredriks fläskfilégryta med kantareller. Så himla himla god. 
 
 
Fläskfilén kom sig av att jag testade att utöva lite konsumentmakt häromveckan. Meckis och jag skulle då äta fläskfilé till fredagsmiddag var det tänkt. Hittade bara Danish Crown och köpte kyckling istället. Med argument om både Östersjön och grisetik och antibiotika som grund så vägrar vi att köpa danskt fläskkött. Punkt och end of discussion. Klart att jag kan åka någon annanstans och köpa min fläskfilé men jag tänkte ändå att det kunde vara värt att fråga vårt lokala lilla Ica varför de inte säljer någon svensk fläskfilé. Vi bor på vischan i en liten kommun men vi har i alla fall en lokal liten Ica-affär och vi småhandlar ofta där för att stötta dem. Vill de sälja fläskfilé till mig så kanske de svarar tänkte jag. Och det gjorde de. Heja Peppe! Stjärna i kanten till dig. 
 
 
På onsdagen blev det ett lätt löppass efter jobbet. För att försöka återhämta mig ville jag inte låta pulsen gå upp särskilt högt. Inget att skriva hem om, utöver att dessa knappa nio kilometer gjorde att jag nu officiellt har klivit över 100 mil detta springår. Hej och hå. 
 
På torsdagen kändes kroppen mycket piggare och jag bestämde mig för att jag skulle testa lite gym igen. Det var inte igår. Och det var sjukt mycket människor på gymmet för att vara en lunch. Lite knäböj och latsdrag och några marklyft fick jag ihop i alla fall. Och upplagt för träningsvärken från helvetet såklart.
 
Efter jobbet testade jag det nya RPM-programmet också. Jättekul. Och teamwork mellan två taggade fröknar. På fredagen var jag fröken själv. Inte en jättetaggad sådan till att börja med för jag var himla trött, men det bästa är ju att det finns svett i kroppen nästan varje dag. Jag dammade av ett av mina pass från i våras bara för att få göra något annat än i tisdags och jag fick sällskap av tre cyklister. Kul kul!
 
Direkt från cykeln till kräftkalas hos mamma och pappa tillsammans med Magnus, Ann och Bella och med Kurt och Margot. 
 
Jag hade fått uppdrag att göra en efterrätt och det blev typ den här kakan. Äppelkladdkaka med kanel. Och jag slängde i lite vit choklad också. Grymt gott!
 
Vi fick även komma på frukost imorse. Om någon noterar vinet i bakgrunden. Ja, det stod väl helt enkelt bra där. 
 
 
Slutligen ville gästerna se hur det går med huset. Elda lite och grilla en hamburgare, det känns som att det är det enda vi gör därborta. Fast nej. Vi jobbade lite också. Lovar.
 
Nu vankas det en lite sen middag pga både sen frukost och sen lunch. Därefter ska vi knata 872 meter norrut för lite kvällshäng med fina vänner. Imorgon är det bygdemarknad, höstjogg och husjobb i mitt schema. Inte sysslolös inte. Simma lugnt!