Race-Week

Näe hörrni. Med Vårruset blev det precis så här. Lappen på kylen bakom en skrytmagnet och där sitter den kvar.

 
Varför? Jo för att hela tisdagen var ett enda vädermässigt misär. Hällregn exakt hela dagen. Egentligen var det inte kallt och säkerligen fullt springbart, men tankarna på att åka till Gävle var ändå allt annat än lockande. Gå omkring på en blöt och slemmig gräsplan och bli blöt om fötterna, springa i (förhoppningsvis) 22 minuter fullt spett och sen sitta i det blöta äckelgräset och ha picknick. Alltså näe. Kalle och jag spelade tv-spel och tittade på serier hela kvällen istället. Så mycket bättre.
 
Jag körde ett litet rejs på onsdagen istället. 7km. Tanken var att jag skulle värma upp i 1km, springa snabbt i 5km och sen jogga ned i 1km. Klockan var inställd på cykel (igen) så det blev helt fel med disponerandet för jag hade ingen koll. Och jag orkade uppenbarligen inte avbryta när jag kom på det och börja om. Skylla sig själv alltså. När klockan står på cykel ger den medelhastighet i km/h över hela rundan. Vid löpning mer den tempo i min/km för aktuell kilometer. Viss skillnad. Nu orkade jag emellertid inte göra som jag hade tänkt i vilket fall. Efter en kilometer konstaterade jag att det gått alldeles för fort eller åtminstone kändes alldeles för dåligt. Pulsen och andningen spårade ur så jag var tvungen att slå av på takten. Istället levererade jag 1km jogg och 1km hårt, tre gånger. Och så jogg sista km. Men alltså tiderna var ju inte alls så snabba som jag hade hoppats.

Annars är det väl ungefär som vanligt dessa dagar före rejs som är av lite mer extraordinär karaktär. Halsen kliar, pulsen är konstig, kroppen är varm. Inbillningssjuka deluxe. Jag har proppat i mig gröna drycker för glatta livet och tänker att det ska hjälpa. Jag har försökt att inte tänka så mycket, men det är svårt. .
 
 
Nu bär det av mot Stora Storstan. Imorgon är det dagen D.
 
Start 12:00.  Startnummer 9354. Hoppas att du följer med!