Midsommar so far

För några veckor sen var jag på en föreläsning om att lycka i sociala medier med Frida Boisen. Inte för att det är min plan att lyckas i sociala medier. Vi var några från jobbet som gick, och i åhörarskaran satt även Hofors kommunchef Mimmi. På den föreläsningen blev hon inspirerad/peppad att börja sända live på facebook varje fredag klockan 15. Typ för att nå ut med info på ett nytt och aktuellt sätt. Klippen hittas under hashtag #mimmisminuter. Kolla det. Så, om midsommar började redan i torsdags (för det gjorde den väl) så började den med att jag hamnade mitt i dessa Mimmis Minuter. Jag slutade lite tidigare från jobbet, åkte hem till mamma och pappa på kaffe och knatade sen intet ont anande ner till stranden för att simma. Inget konstigt med det. Lite konstigare var det att man just då valt att spela in veckans minuter just där. På "min" strand. Nåja. De skulle sända vid 15 och jag var lite tidigare än så så jag tänkte att jag hinner simma iväg innan de börjar. Trasslade på mig gummi, ställde min flaska på bryggan och simmade iväg. Det tar mig ca 12 minuter att simma fram och tillbaka mellan Råbacka och Sannäs och Mimmis film är ca 2 minuter. Men givetvis dyker det upp en galen gummimnniska i slutet av veckans film. Givetvis.

 
Efter sim åkte jag med Kalle till Valbo och shoppade lite för mycket nya midsommarkläder. Senare, efter diverse mat och annat, stack vi ut på nattcykling med våra värstingräcers. Faktiskt inte så dumt. Snarare magiskt att det är så ljust ute. Kanske var det årets ljusaste dag rent av. Efter 23 var klockan i alla fall.
 
 
Midsommarafton började med årets första båttur. Det finns ett vindskydd på en ö i Ottnaren dit vi skulle åka för att grilla och hänga lite på lunchen.
 
Vi plockade upp ett skönt gäng efter vägen
 
Någon passade även på att bada.Ser inte ut som att han finner det särskilt behagligt.
 

Efter båttruen var den en som ville sista minuten-mecka med sin cykel och en som ville binda krans. Tur att det gick att kombinera. Jag plockade rosor och han plockade cykeldelar vid ruckelhuset och sen snickrade vi ihop det vi hade plockat vid garaget. Jag är nöjd. Han med.

 
Och de rosa rosorna gjorde sig ännu lite bättre ihop med min nya vita klänning.
 
 
Med minus för blek så det bländar är jag väldigt nöjd med min midsommaroutfit.
 
Somrig knytismiddag med massa gött.
 
 
Och Ida vet hur man talar direkt till hjärtat. Tror det är tredje gången hon bjuder på denna skapelse. Nutella Semi-fredo. Hur det nu stavas. Viktigare hur det smakar. Det smakar rosa moln, guldglitter och enhörningar. Alltså jag lovar. Det godaste jag ätit alla kategorier någonsin.
 
Det spelades kubb och det spelades musik och det snicksnackades och det var supertrevligt. Sen vet jag inte vad som är kutym på fester och så. Jag har i alla fall aldrig förut varit på en fest som övergår i klippstudio på småtimmarna. Nån gång ska väl vara den första. Henke gick loss med sax och trimmer, först på Niklas och sen på Meckis. Och jag lovar att han kunde sin sak. Meckis har aldrig haft en frisyr förut. Nu har han en. Skitsnygg!
 

Lördag idag och vi har kört bakisburgare på Gästis.

 
Och så lite jordgubbar på balkongen med den här nybarrade snyggsaken med vax i luggen.
 
Då så. Dags att ta tag i kväll nummer två i det här midsommarfirandet. Jobbigt.