Veckan

"Ja, klämvalkar i händerna passar extra bra till nyårsnaglarna"


Jäpp. Jag förnyade mitt gymkort och den här veckan har jag varit på gymmet två gånger. Både måndag lunch och onsdag lunch fick Maarit mig att lyfta tunga stänger. Nåja, tyngre än jag brukar åtminstone. Kanske slog jag pers i marklyft när stången vägde 60 kg. Kanske. Hur det än är så är det i paritet med min egen kroppsvikt så det får väl ses som godkänt. Lite till klarar jag nog. Lite. Men händerna gör sååå ont. 

På måndagen snyggade jag även till det lite på kontoret när jag ställde dit den fina kalendern jag fick i julklapp. Och tillsammans med ett doftljus och den halvdöda växten som jag med lite tur slänger en halv kopp kallt kaffe på då och då blev det riktigt snajsigt i mitt fönster.

Och på tal om kallt kaffe. Han har det inte alltid så lätt med mig den där Meckisen. Och det får jag ju höra ibland. Ja jaaaaa.

Jag har även gjort två försök att simma den här veckan. Tisdag morgon hade jag en simpis med mig till badhuset så då fick jag stanna kvar i poolen för vaktisen. Toppen. Men hela kroppen skrek efter måndagens gymnastiska övningar i gymmet så det blev en ganska defekt simning. På något vis gick det tydligen att få ihop en timme ändå. Trots att tiden stod stilla. 


På tisdag eftermiddag skulle jag ha cyklat långa intervaller men kroppen gjorde så ont att det fick bli soffan istället, för att sedan bättra på smärtan med några nya lyft på onsdag lunch. Bra uppladdning för ännu ett halvtaffligt besök i poolen efter jobbet. Då tänkte jag mest att kontinuitet är det nya svarta och att det är bättre att jag får ihop två trötta km än inga km. Så två km blev det, sen bubbelpoolen. 

Igår tränade jag inte alls utan istället ägnade jag kvällen åt att äta kladdkaka och prata ikapp med en saknad bästa vän. 

Idag däremot. Med tandborste i munnen frågade jag i förbifarten och på måfå om Kalle ville följa med mig och cykla långa intervaller imorse. Helt chockad när han faktiskt svarade ja utan minsta krusiduller och jag fick sällskap på 6x6 minuter i ökande kadens. Jag hade helt fantastiskt pigga ben, och Meckisen var helt grym på att disponera sina krafter så han hängde med på alla intervaller helt föredömligt. På den sista, som avslutades med 3min på 200bpm så gick vi båda ganska fullt. Det här är alltså efteråt. Tillräckligt långt efteråt för att jag skulle hinna fiska fram en kamera. 

Resten av dagen har jag varit hos mamma och pappa och hängt med Magnus och Bella som kom på besök. Sist lite soffhäng hemma. Och nu är det dock väldigt godnatt.