Med studs

Idag pallrade jag mig iväg till gymmet. Igen. Tror ju nästan inte att det är sant så mycket gymmande det har blivit på sistone. Och det märks. Det märks allt för väl. Och det känns roligare och roligare och lättare och lättare att ta sig dit.
 
Idag var den primära planen att jag mest skulle hålla mig på löpbandet. Tänkte mig någon form av intervaller, typ tusingar eller något annat festligt fint. Omvärderade dock hastigt när jag kom fram och insåg att jag inte packat några strumpor. Vet inte vad som är värst. Springa i "vanliga" strumpor och få skavsår och sen få gå i svettiga snuskisar hela eftermiddagen, eller springa utan strumpor. Valde det senare alternativet och det blev ett stegringslopp på löpbandet där jag skulle öka farten varannan minut tills antingen fötterna eller lungorna brann upp. Jag höll ut i 20 minuter och kom upp i 14 km/h. Inte så tokigt ändå. Avslutade med två minuters promenad innan jag gick ut och botaniserade bland stängerna.
 
Idag fick programmet bestå av lätta marklyft (två set med tom stång och två set med 5kg på varje sida) med start uppifrån. Alltså så som man gör i bodypump. Det heter säkert något fint som jag inte vet. Min tanke var i alla fall att supersetta det med stångrodd utan att behöva plocka av en massa vikt emellan. Så det gjorde jag. Vidare till chinsstången där jag alternerade chins, pullups och knees to elbows tills jag tappade greppet och trillade ner. Emellan hängningarna körde jag även 4x4 strikta pressar med 25 kg. Det börjar kännas hanterbart och det gillas. Sista övningen för dagen blev boxjump. När katten är på möte studsar råttan på en låda. Det är ett gammalt beprövat talesätt. Innan jag började leka med kameran körde jag två riktiga set med 8 i varje. Först 60cm och sen 75. Sen blev det några studs till på 75. Det var ju inte precis första försöket som genererade okej bilder. Jag älskar att det inte alls är omöjligt att hoppa 75cm trots att jag inte gjort särskilt mycket för att underhålla spänsten på sistone. Hoppar du nästan halva din längd jämfota? I do!
 
 
Ni kan ju se vem jag försökte efterlikna idag. En idol.
 
#1 - - Katten:

Katten låter meddela att hon pratat med gymledningen som genast ska plocka bort alla former av boxar och saker man kan hoppa upp på för att råttan ska hålla sig till stänger, vikter och saker som man hänger i. Man ska inte ha roligt på gymmet förstår du. Gym är hårt arbete och svett.

Svar: Ha ha ja, det vore kanske bäst. Men efter fem (väl?) ostudsiga besök där bland skrotet så tyckte jag att jag förtjänade några skutt nu ;-)
Sara Maier