Kalasigt

Den här helgen har inte varit snål på kalasfronten. Helt ärligt har jag knappt ätit annat än tårta och det kanske inte är något att skryta om. 


Helgen började med en stund i poolen. Där hade jag ingen tårta, men väl en simpis som troligen överraskade sig själv lite med hur himla mycket fart det gick att åstadkomma. Grymt ju. För egen del så var det första passet under veckan som kändes i det närmaste normalt. Av 8 st 50:or i fart 4 så orkade jag åtminstone ta i lite på hälften.  Alltid något. Sen avslutade jag med 25:or max bröstsim. Och jag blir alltid lika förvånad över vilken träningsvärk jag får av det.

Men tårtan då. Vad var det för surr om den? Jo men direkt ur poolen åkte jag till Aerostep och releasefesten för det 100:e bp-programmet. Fullt i salen. Så fullt att stängerna tog slut och när även brädorna tog slut så fick folk börja vända i dörren. Trist för dem. Kul för oss som fick plats. Det var röjigt. Några roliga inslag av nya övningar men väldigt som vanligt. Men kroppen protesterade rätt vilt. Jag kände av en låsning/trötthet i ryggslutet som gjort sig påmind efter torsdagens långspinning och som gjorde benböj rätt hopplösa. Och så allt med axeln. Det är inte skitmycket i bodypump som inte känns i den där axeln. Tänk att jag kan styrketräna tungt utan problem, men alla de där små fjuttiga lyften i bodypump gör så ont. Why? Men som sagt. Efteråt fick jag den snyggaste tårta jag någonsin sett.

Jag hann hem som hastigast och slänga ihop den tredje och sista rätten ur matkassen och sen direkt iväg på nästa kalas. Söta Elin fyllde 15. Vänta, va? När hände det? Mer tårta. Och Vilma kom såklart sättandes med den där himla kuben igen och undrade varför jag fortfaaaarande inte kunde lösa den. Så fick jag skämmas lite för att jag inte hade gjort den läxan. Sötunge. 

Kvällen avslutades sen på konserthallen med trettondagsbal. Stört kul. Faktiskt. God mat och trevligt sällskap. Jag dansade och skrattade mer än på länge länge. Och det enda jag fotade var visst efterrätten. 

Igår var jag lite sliten efter att återigen ha ramlat i säng vid 03:00 och spenderade därför större delen av dagen i soffan i pyjamas. Livet. Jag hann se klart andra säsongen av Skam (okej, då var det erkänt...) innan sambon vaknade till liv och därefter några fler avsnitt av Blindspot. Snart har vi kommit ikapp med den också. På eftermiddagen var det dock dags för kalas igen när Margot fyllde år. Hon är Kalles moster. Och hon råkar vara gift med min farbror så jag har alltid kallat henne faster. Släkt i släkten. Rörigt. Ehm ja lite. Mer tårta. Och på vägen hem köpte vi med oss kebab. Ska det syndas är det liksom lika bra att synda rejält. 

Nu är kalasandet slut och det är dags att börja ta tag i livet igen. Lite cykel på schemat idag. Och eventuellt tar jag på mig att rycka in och fylla ut ett pass där instruktören blivit sjuk. Dock inte riktigt min tekopp, så jag hoppas att någon annan tar det. 

#1 - - Nilma I Form:

BP 100 verkar ha lockat jäkligt många. Har sett bilder och texter om det överallt känns det som!