Gott nytt år!

Min nyårsafton började med sovmorgon utan klocka. Jag hade bestämt mig för att om jag sover så sover jag men om jag vaknar i vettig tid så åker jag på Perssons Nyårsmix på Aerostep. Jag vaknade först 8:30 och tänkte nääääe, vill sova lite till. Vaknade igen 9.15 och tänkte ja men vad fasen. Passet började 10:30 så lite bråttom fick jag. Plockade upp mamma efter vägen och sen körde vi fullt ös i 90 minuter. Först 30 min Functional Moves med helt brutala utfall som satte sig precis där de skulle i min rumpa. Sen 30 minuter BodyPump där jag också lade på mer vikt än jag någonsin gjort på just utfallen. Avslutningsvis 30 minuter BodyStep där svetten sprutade och mina vader drog ihop sig till små stenhårda bollar av allt klivande upp och ner på brädan.

Men se så fina de var i nydesignade tröjor.  

 
Efter passet spenderades några välbehövliga timmar i soffan. Vi hade tydligen lyckats titta på det sista tillgängliga avsnittet av Blacklist så vi fick börja på en ny serie. Det blev Blindspot. Lite samma stuk som Blacklist. En brud hittas utan minne i en väska på Times Square i New York. Hon är helt täckt i tatueringar och varje tatuering löser någon form av brottslig verksamhet så hon börjar samarbeta med FBI. Skitspännande.
 
Till slut var vi tvungna att slita oss och satsa på lite piff. Vi skulle till Ida och Tatte på nyårsmiddag och jag tänkte att vi skulle vara ute i god tid och slippa komma sent för en gångs skull. Icke. Det går inte. Vi kom en halvtimme efter utsatt tid ändå. Helt hopplösa. Började med lite milgelsnacks.
 
 
Fin dukning
Det blev inte så mycket foton av maten. Förrätten var i alla fall en räksoppa med vitlöksbröd. Supergod. Sen fortsatte vi med älgfilé, hasselbackspotatis och rödvinssås för att sedan avsluta med champagnemousse med hallon och mango. Mm mm mm.
 
 
På tolvslaget skålade vi i rosa bubbel
 
Och tittade på grannarnas fyrverkerier.

Efteråt spelade vi spel och spelade spel och spelade spel. Strax innan 03 sladdade vi hemåt i nyårsnatten.
 
På nyårsdagen blev det inte många knop till en början. Inte ty bakis men ty trött. Det sätter spår att komma i säng halv fyra. Så, vid tolvtiden rullade vi ur sängen och vidare till soffan där vi tog oss igenom ytterligare några avsnitt av Blindspot. En given nyårsdagspizza på gästis hann vi förstås också med. Och så avslutade jag faktiskt dagen med en löptur. Det hade börjat snöa så världen var alldeles mjuk och fluffig. Jag sprang långsamt långsamt och lyssnade på Vinter i P1 med Martina Haag. Tjopp tjopp så hade det gått nästan 55 minuter. Skapligt ändå.