27!

Hej och hå. Det har varit några helt hysteriska veckor på jobbet. Och är, i flera månader till troligen. Jag har på riktigt aldrig någonsin haft så här mycket saker att pyssla med. Jag är miljösamordnare i två företag och plötsligt är det tretusen saker på agendan. Vet knappt om jag har ScanArc-hatten eller ArcMetal-hatten på. Jag handleder vattenrening, jag behandlar avvikelser från revision, jag leder bygget av en miljöstation, jag implementerar städrutiner, jag planerar miljömöten och miljösamtal, jag tar fram en avfallsplan, jag skriver handlingsplaner för miljömål, jag lär mig om fjärrvärme, jag gör ett nytt snyggt kemikalieregister och jag förtydligar vår lagefterlevnadskontroll. Ja, jag ska uppdatera hela jäkla miljöledningssystemet efter ny standard för två olika företag. På måndag klämmer jag in en intervju i Stockholm för investeringsstöd i ett spännande projekt. Och nästa helg ska jag åka till Tyskland i en vecka för att lära mig en provtagningsstation. Efter det blir det mer revision samtidigt som jag ska skriva instruktioner om provtagningsstationen samtidigt som jag är projektledare för min första pilotkampanj. Jodå. Jobblivet kom plötsligt och tog ner mig på jorden. Antar att det är så här det ska vara. Faktiskt himla kul också. Men det där med bloggande, det orkar jag inte riktigt få till så mycket av.

Men idag dyker jag in för att säga att idag är det min dag. Hela dagen. Tjugosju stadiga varv runt solen har nu avverkats. Jag har firat dagen med en bjudlunch med sambosaken som åkte från Sandviken för att luncha med mig. Nej, vi hade faktiskt viktiga ärenden men det får vara lite hemligt. Firandet fortsätter nu strax med mina pass på Aerostep. Jag har bjudit in till kalas så vi får väl se hur många som vill komma. Leka lite lekar och lyssna på musik, vad annars vill man ha ut av ett kalas? Efteråt blir det middag på Bergsmannen med mamma och pappa och Kalle. Låter väl som en alldeles bra torsdag?