En del av påsken

Det här med att blogga kontinuerligt har jag ganska totalt tappat. Oftast tycker jag att det inte händer tillräckligt mycket intressanta saker för att det ska fin nas något att säga. Sen rätt vad det är så händer det massor med saker och då hinner jag inte med istället. Nåväl. Det har gått några dagar till.

I onsdags hade Kalle och jag tid hos en jurist i Sandviken för att skriva testamente och mickla ihop alla juridiska papper som krävs för att vi båda med säkerhet ska kunna kliva in i ett gemensamt husbyggesprojekt utan att vara gifta. Det är inte bara en sak att tänka på och jag vet helt ärligt inte om hon fick ihop allt på rätt sätt så att det blir som vi vill ha det. Hoppas, för vore skönt att sippa gå dit och dra hela historien igen. Jisses. Efteråt firade vi med högklassig fika. Eller en väl vald alternativbröllops-tårta som en klok vän kommenterade.

 
Vi hann även in i Valbo och jag desperatshoppade ännu ett par skor. Det var dessa jag i sista stund valde bort på Runners Store, för att jag fick för mig att New Balance var bättre. Nike är ett oskrivet kort för mig och jag hoppas hoppas hoppas att de ska leverera. Om dessa är bra och de andra inte skärper sig så hoppas jag att det finns en andrahandsmarknad för ett par dojor som endast sprungits i fem-tio mil. De här är ju sjukt snygga i alla fall. Alla vet att jag älskar korall. Älskar.
 
På torsdagen kapade jag två timmar på min arbetsdag och åkte till ett påsklovskaotiskt badhus för simning. Hoppande kids överallt skapar en rätt svårhanterad stress. De simmar kors och tvärs och över och under. Jag är rädd att jag ska få någon i huvudet. Jag är rädd att de som hänger på linan nära kanten inte ska fatta att jag kommer ut igen ganska snabbt när jag har simmat förbi för att vända. Jag är rädd för att de ska vara i vägen bara för att de tycker att det är kul att störa och att jag ska klappa till någon över näsan med min paddel. Men men. Inga incidenter på den fronten. Jag hade med mig ett pass med en huvudserie på 7x400m i olika utformning. Det gick riktigt bra. Jag har inte någon som helst fart i bassängen, men jag försöker fokusera på kraft och på känsla. Fyra kilometer till loggboken. Bra så.
 
På vägen hem fick jag meddelande från mamma att jag skulle dyka in och plocka upp lite påskblommor hos henne. Superfina. Lyxade till det och köpte påskmust också. Och tog fram mitt gula ljus som jag laddade upp med på partylite i vintras. Då blev det påsk på riktigt hos oss också. Plus att jag golvade mig själv med vuxenpoäng när jag slängde ihop en Janssons frestelse för första gången. Ica-matkassen tyckte egentligen att vi skulle göra torsk med ansjovissås men det receptet innehöll ju ungefär alla ingredienser för en Jansson så det blev det istället. Minus torsken då. Men gött.
 
 
Fredagen började på Aerostep med Långfredagsspinning. Sju tappra damer kom direkt från Blåkulla för att cykla med mig. Underbart. Jag hade laddat upp med mycket vätska och svettades fontäner, men benen var bra och pulsen var bra. När jag kom hem störde jag mig en stund på att det var så fullt i träningsbyxlådan, sen rensade jag ut åtta par och frågade i en köp&säj-grupp om det var någon som ville ärva. På bara ett litet kick kunde jag skicka tre paket till glada damer runt om i Sverige. Gott så.
 
Eftermiddagen spenderades i Valbo gosandes med dessa underbara små framtida långlöparfötter.
 
Och på kvällen blev det hockeynight med Brynäsvinst. Jag hade en så pass bra känsla inför matchen att jag faktiskt vågade titta på hela. Och de vann ju. Ni blir det finaspel.
 
 
Imorse vaknade jag av att det plingade till i luren. Gnuggade gruset ur ögat och tyckte att jag läste 11:11 på klockan. Fick panik och var vaken på nolltid. Emellertid var klockan bara strax efter åtta och en taggad simpis frågade om jag ville med till gymmet. Joodå, det var ju på dagens agenda. Fick en timme på mig för frukost och transport. Testade först Nike-skorna i en kvart på löpbandet och sen var det lyfta, lyfta lyfta på schemat. Jag kände mig riktigt stark i marklyften idag, trots att jag inte varit i gymmet på minst två veckor. Jag gjorde 5 reps med 70kg som sista set och det hade gått lite till. Kul ju.   
 
Vi knäböjde och vi roddade och vi drog latsdrag och vi hantelpressade och vi militärpressade och vi magövade. Sist båten med 8kg boll och sen är det obligatorisk efterselfie. Tack för idag kompis.
 
Men justja. Hon ville visa att hon faktiskt jobbade på flexandet också. Allt för att bära upp en axelbandslös klänning ikväll. Nu kommer den sitta som en smäck.
 
Jag ska också åstadkomma någon form av piff nu. Meckarn rullar köttbullar för glatta livet till vårt påskbordsknytis och jag har lovat att göra ägghalvor. Snart. Sen hoppas jag att cykelpeppen ska komma som en skänk från ovan om jag dricker lite cykelvin ikväll.
 
Hoppas att du får en fin påskafton!
#1 - - NORRSKEN EMMA:

Ha en bra dag

GLAD PÅSK