Sleepover mm

Rakt igenom en fredag med saker som inte händer så himla ofta. Först en lunchdejt med Mr Meck på bergsmannen. Hur ofta händer det på en vardag? Jo men han hade haft jour och hade en ledig fredag och ville komma och attackera sushi-buffén med mig. Magi!

Efter jobbet skulle jag egentligen vickat som fröken på fredagsspinningen. När det dök upp saker med högre prio än så, så raggade jag upp en ersättare. Det är höstlov och Leksandstösen och Uppsalatösen befinner sig inom hanterbart avstånd båda två. Vi styrde en middag med lite vin igårkväll och pratade länge om allt och allt. Och hur det blev så hade jag plötsligt två långa 180-damer övernattandes på min soffa. K flydde fältet och hängde i garaget och sov sen i husbilen. Alldeles för mycket brudar i lägenheten tyckte han. Jag vet inte när jag hade nattgäster senast. Så himla mysigt.

När damerna lämnat mig åt mitt öde tog jag vara på solen och det strålande vädret och stack ut på långjogg. Sexton kilometer på frostiga bondeskogsvägar med solen i ansiktet. Så himla skönt. Minusgrader är det och mina luftrör tycker sådär om det så jag lät lite som en kronisk rökare efteråt. Jag hann hem med bara minuters marginal innan det strålande vädret bytts mot snöfall. Tajming.

På eftermiddagen åkte vi och fikade med mamma och pappa. De hade varit på kryssning och blivit påflugna av en ny liten vän till min ugglesamling. Så himla gulligt! Nu är jag snart Crazy Owl Lady på riktigt.