Adventsmys

Första advent sa godmorgon med lite ny snö på marken. Riktigt mysigt att vakna med ljus och stjärnor och julgardiner i alla fönster när det dessutom var vitt ute igen. Ja, vi adventspyntade igår. Trots att jag var funktionär på simtävling till 19:30 så tog jag tag i saken när jag kom hem. Bara för att få vakna till advent på första advent. Mys.

Direkt efter frukost fick jag sällskap på en mysig bondejogg. Tvekade in i det sista om jag skulle premiärspringa i mina icebugs men kom fram till att det nog inte var så himla halt. Sällskapet ville ha något mellan fem och tio kilometer. Jag valde en för damen osprungen runda som stannade på 7.7 km. En runda med hästar på två ställen plus kossor och traktorer. Bondeland levererade storm idag, men det var lä och ändå rätt skönt i skogen. Frostbitna.

Efter joggen hade mekarn fixat kaffe till mig och springkompisen. Och jag plockade fram resterna av ljuspartyfikat och förlängde därmed den mysiga stunden lite.

Sen åkte Kalle och jag från fika till fika hela dagen. Först kaffe hos svärisarna sen tre sorters saffransbröd hos mamma och pappa. Chillmode med katten, trångt i soffan och skidskytte på tv:n. Mysigt.

Slutligen avslutade jag dagen med lite yoga. Jag hade fotvårdat lite efter löpningen och peelat fossingarna med badsalt så jag bara halkade omkring på mattan idag. Skitjobbigt faktiskt. Och både kroppen och huvudet kändes helt frånvarande. Jag blev trött trött trött. Men jag älskar söndagsyogan. Namaste!

Nu står klockan på tiiiiidigt. Imorgon åker jag till Budapest på konferens. Spännande.