fredag

Crossfit-fröken tog en bild på sitt starka spännisgäng efter passet igår.
 
Bilden förgyllde sannerligen mitt eftermiddagskaffe och jag skrattade gott åt fyra saker.
 
1. Anna-Lena knockar sig själv
2. Boel biter mig i knogen
3. Tero sprutar vatten under armen på Martin
4. Nisse visar att han tycker att passet bara var pyttelite jobbigt
 
Annars ser vi ju förjävla fit ut. Baaam!
 
Imorse tyckte min simpis att det vore finurligt att förgylla simpasset med lite utrustning i form av fenor och paddlar. Tur att Sofia hade lagt ut ett pass som vi kunde sno
 
Vi körde serien två varv. Vill påpeka att det är lite kamikaze-varning över ryggsim med fenor när en inte har någon uppfattning om vilken tempoökning ett par gummifötter bidrar med. Särskilt i mittenbanorna när inga flaggor sitter uppe. Plötsligt är väggen där. Eller någon medsimmare. Tur att ponduskillen på vår bana bestämt skottade bröstsimmare åt både höger och vänster så att vi fick fritt space. Till och med ryggsimsgubben som alltid gärna gosar ner sig mellan oss i banan fick vackert maka sig åt sidan idag. Gott så. Och samtliga inblandade överlevde.
 
När jag kom till kontoret blev det tårtkalas. Eller, dumt att kalla det kalas när en kollega slutar. Men tårta i alla fall. Avskedsfika. Smarrigt. Men sorgligt.

I eftermiddag tar jag revansch för tisdagens missade spinningpass. Hoppas såklart på en hel hög peppade deltagare som suktat en hel vecka efter mina 90/30-intervaller. De kommer idag. Jag lovar. Knappt en timme kvar bara. Peeeeeeppp. Sen lite vinmys hos Ida och Tatte och så Gästis ikväll. Låter som att det kan bli toppen.
 
Med lite vin i systemet ska jag ytterligare överväga om jag inte är förbaskat intresserad av det här.
 
Hur långt kan det vara till huvudstaden? Nog går det väl att åka över en onsdagkväll om en verkligen skulle vilja? Tål att tänkas på. Ja, det gör det.
#1 - - Sofia:

Hoppas du bestämmer dig för att åka på föreläsningen! Då kan vi säga hej! Jag är anmäld. :)

Svar: Skulle sååå gärna vilja, men jag inser att det är lite väl optimistiskt att åka 20 mil för en kvällsföreläsning. Jag tar även supermycket ledigt för att åka skidor just nu så jag måste nog prioritera det :/
Sara