Mellandagar

Det är inte mycket som går i full fart dessa dagar mellan jul och nyår. Jag är inte officiellt ledig, men jag är inte officiellt jätteproduktiv heller. Ledighetskontot är övertracerat så jag försöker i alla fall se till att masa mig iväg till jobbet med målsättning att uträtta någonting varje dag.

I onsdags tog jag vägen via badhuset för en trött simtimme med simpis. Det hade ju inte ens gått tolv timmar sedan vi avslutade dubbelpasset med spinning/efit kvällen innan så jag kände mig helt jäkla mosad. På något vis kom jag ändå igenom en liten serie bestående av 400, 2x200 och 4x100 som tillsammans med lite fenben och lite insim och lite avbad inbringade 2400m till simkontot. Gott så. Som om det var nog.

Näe, det var ju solsken och inte längre storm så simpis tyckte att vi även skulle skaffa oss lite sol på näsorna. Jag tog mig mellandagsförmånen att använda min timmeslånga lunch till att avnjuta ett stycke en timme och åtta minuters löpmil. Definitivt inte i full fart. Definitivt inte lätt och snyggt. Men skönt. Till slut. Och hur ska en egentligen stå för att lyckas ta en bild i solsken? Och vart sitter egentligen kameran? Nåja. Till slut gick det. Mer fototid än springtid. Nästan.

 
Resten av onsdagen spenderades jobbandes och toppades med kaffe hos Anders och Anna. Sen tog jag med Meckis till AeroStep för felsökning av stereon och han kunde givetvis genast identifiera vilken sladd som var trasig och varför. Bra kille. Och nya sladdar blev genast fixade så nu ska det jäklaranamma dundra ur högtalarna i eftermiddag.
 
 
Igår tränade jag noll och inga minuter alls. Istället hittade jag någonstans inspiration till att slänga ihop en fisk- och räksoppa (!!). Ja, du läste helt rätt. Jag har nog aldrig ens ätit fisksoppa. Men det var faktiskt helt vansinnigt gott. Och enkelt.
 
- Fräs en riven lök och en riven zucchini med önskad mängd vitlök, riven ingefära, curry och fiskbuljongtärning
- Tillsätt två burkar kokosmjölk och låt det koka upp och koka ca 10min
- Skär två portionsbitar lax och ett torskblock i bitar och lägg i tillsammans med någon näve frysta räkor och lite dill
- Smaka, salta, peppra osv.
- Efter ytterligare ca 10min är fisken tillagad och räkorna tinade.
- Ät!
 
 
Efter soppan åkte jag ut till Sara i skogen och fick lite nyårspiff på naglarna. Jättemysigt att sitta där och prata strunt och bli ompysslad under tiden.
 
Fredag idag. Eftersom simpis är ledig ville hon ha sovmorgon så jag fick inget sällskap i poolen imorse. Då stod valet mellan att ta lite sovmorgon med jourledig sambo och riskera att inte ta mig iväg till jobbet alls eller att åka till badhuset ändå och chansa på att få simma lite innan jobbet. Det kändes återigen som att jag borde visa prov på karaktär så jag valde att masa mig ur sängen. Jag vet ju dock att dealen för den här special edition morgonsimningen är att vi ska badvakta varandra så att vaktisarna kan pysa runt med sina sysslor i ansvarslöst tillstånd. Jag visste alltså att om det är fel vaktis som jobbar så kommer hen inte att låta mig simma. Det var fel vaktis och hen lät mig simma i en kvart innan hen kom och sa till att hen faktiskt hade druckit upp sitt kaffe nu och måste gå och göra annat och att hen kommer att bli hängd om jag får kramp och drunknar när hen inte ser. Ja ja. Surt. Det blev raka spåret ner i bastun istället. Men jag infann mig på kontoret i erforderlig tid.
 
Jag har ju dock en cykelinsats att se fram emot i eftermiddag så helt lottlöst och otränat blir det ju inte. Innan dess tänkte jag åka och få en kaffe hos mamma. Tjoflöjt.