Cykelintervaller och glutenchock

Onsdagen började på cykeln. Tyvärr inte på utecykeln eftersom april totalvägrar att ge oss något annat än permafrost och snöblandat plaskslask. Inte ett dugg sugen att sätta mig på landsvägscykeln en tidig morgon när det regnar och är en grad varmt ute. Nixpix. Men, med taggat sällskap och innecykling på agendan kunde jag motivera mig iväg i den tidiga timmen. Nedan är klockan 07:15 och vi har precis avslutat 4x7 minuter maxjobb. Bilden är suddig för att fotografen skakar i hela kroppen. Rimligt. Högst rimligt.


Resten av dagen var jag så totalt osnäll mot min kropp så det är inte det minsta konstigt att den inte ville bete sig när jag skulle försöka simma. Jag kände mig tung och osmidig från start. Tänkte att det skulle släppa efter en stund men det hände aldrig. Hade kanske glömt en aning att jag redan hade ett svinjobbigt cykelpass i kroppen. Jag hade ambitionen att simma Camillas monsterpass med 20x200 men prutade ner det efter att ha provat alla tekniska hjälpmedel jag hade tillgång till. Utan utrustning simmade jag så fruktansvärt långsamt att jag näppeligen klarade de starttider som brukar vara väldigt väl tilltagna. Med dolme kändes det lite lättare men gick ju ännu långsammare. Med paddlar orkade jag knappt snurra runt armarna. Men jag gjorde. Sexton stycken.
 
4x200 sammansatt
4x200 med dolme
4x200 med paddlar
4x200 med paddlar och dolme
 
Men som sagt. Jag prutade bort allt vad fartökning och progression och starttider hette. Insåg snabbt att jag var tvungen att låta bli att titta på klockan alls om jag inte skulle bli gråtdeprimerad och gå till bubbelpoolen istället. För ingenting hände. Orkade inte ta i alls. Bara hungrig. Hela dagen. Jag var sådär bottenlös som jag kan vara när jag har kört många långa pass men åt bara dåliga saker hela dagen. Här ska ni få ta del av dagens ocensurerade kostschema. Dagens glutenchock.
 
05:30 - en ostmacka till frukost (varför inte havregrynsgröt som jag brukar?)
08:00 - ett äpple och en banan efter cyklingen
09:30 - två knäckemackor med baconost till förmiddagsfika (varför inte ägg som jag brukar?)
11:30 - koldolmar från hyttbaren till lunch
14:30 - två knäckemackor med baconost till mellis (varför inte kvarg och müsli som jag brukar?)
17:45 - en ostfralla och en risifrutti efter mitt simpass (panikköp i cafeterian eftersom jag trodde att jag skulle avlida)
18:45 - en chokladboll och en skiva banankaka till avslutningsfika med simmisarna
 
Efter det skulle jag även bli bjuden på smörgåstårta hos Kalles mamma men jag tog mitt vett till fånga och hoppade över det och åt lite kalops hemma istället. Någonstans går ju gränsen för hur mycket bröd det går att stoppa i sig under en och samma dag. Totalt kvalitetslöst bröd dessutom. Knappt ens nästan lite gott bröd. Jag är ingen kolhydratsmotståndare och jag älskar bröd men jag fattar ju att det inte fungerar att bara äta bröd. Magen får en chock på kuppen och kroppen presterar noll. Liksom, hallååå vart är proteinerna?  Vart är fibrerna och vitaminerna? Vart är kvalitetsenergin? Vart är det som bygger muskler? Mmmm, hemläxa. Typ, nu VILL jag ha spenatsmoothie. Pronto.