glass och spinning

Igår morse packade jag i vanlig ordning för alla alternativ som finns. Kanske lunchlöp med Lena. Kanske brännbollsmys efter jobbet. Kanske Lenas spinningpass och crosslöp. Kanske cykla hemma. Kanske ingenting. Livet görs svårt för en som inte kan bestämma sig och vill vara överallt. Hur mycket plan jag än har. 

Lunchlöpet ställdes in. Igen. Det blev istället ett besök till Långsjön för att heja på kollegorna som fisketävlade. På vägen tillbaka skulle vi käka lunchglass i solen. Årets första mjukglass. Med fantastiskt daim-strössel. Solen hann gå i moln innan vi kom till kiosken. Jag hann ta tre skedar innan himlen öppnade sig och det började regna. Årets första glass blev inte fullt så njutningsfull som den hade kunnat bli. Men snygg var den. 


Sen då. Brännboll eller spinning? Velade hela eftermiddagen. Regnskurarna avlöste varandra men till slut såg det rätt stabilt ut. Från början var ju tanken att gå på Lenas spinning, följt av en exemplarisk växling och en liten löpning. Det stod i planen, men hur många chanser ges till mysigt brännbollshäng? Det hade nog blivit brännboll om jag inte fått sms från bästa coachen. Halv fem. Hon skulle spinna. Och crosslöpa. Jag hade fortfarande inte bestämt mig. Båda sakerna började fem. Jag övertygade mig om att jag nog behövde spinning mer än brännboll. Bra val. Grymt bra val. Jag är ju rätt selektiv med spinningen. Vill ha ös. Lena är definitionen av ös. Jag behövde ös efter två slappdagar. Och plötsligt dök det även upp en chans att få visa att jag kan växla snabbt. Inte bara hävda det sen. Bytte tröja i spinningsalen och hade typ en halv minut från cykeln till skorna. Häpen coach när jag stod i hallen och trampade ganska långt före henne. Ja, jag kan ju. En mysig liten löpsväng på 26 minuter senare kände jag ännu mer att valet var rätt och kroppen trött. Precis vad jag behövde. Tack för sällskap. Och för att du alltid dyker upp på rätt ställe. Puss! 

Hem till soffan där jag snarkade av innan tio. Vilken peppig fredagsbrud. Nu ska jag ge mig ut på jakt efter skor igen. Både swimrun-skor och springskor. Hoppas på bättre resultat än senast.