In i dimman

Japp, det är cruising i Hofors idag. Eller, bilutställning måste det väl heta eftersom de inte har tillstånd. Skitsamma. Massa bilar och massa folk ute. Vi åkte dit en kortis för att kolla på burn-tävlingen. Kalles kompis tillika nya grannen mittemot skulle vara med. Lite svårt att fatta grejen har jag ju. Som med det mesta som är motorrelaterat. Lämna som mycket av däcken som möjligt kvar på marken och åstadkom så mycket gummirök som möjligt. Typ. Jag konstaterade mest att det var ett nytt och alternativt sätt att kliva in i dimman på.


För så mycket annan dimma blir det inte idag. En mindre seriös jag hade kanske hängt i Hagaparken bland bilarna. Nu är det dag-före-tävlingsdag och jag har istället tryckt så mycket jag någonsin mäktat med av en pizza hemma i soffan och försöker konservera energi. 

Och jag har provat ut min utrustning igen och konstaterat att det nog blir ett annorlunda första användningsområde för mitt race-belt. Det får troligen agera paddelhållare när vi springer.
 
Och mängden energi som kan gömmas i en våtdräkt är just nu tre gel och tre nötcreme samt ett rör med gt-tabletter. Det vore tusan om huvudet skulle ramla av. För det är faktiskt vad som oroar mig mest. Det där ögonblicket när energin tryter och det är alldeles för mycket tävling kvar. Jag gör ju aldrig långa saker. Dags att börja vänja sig vid det.
 
26 kilometer löpning och 3 kilometer simning. Det kommer bli kul. Det kommer det.