2504 minuter



Jag har just i detta nu skrapat ihop 2500 träningsminuter de senaste 30 dagarna. 83 minuter om dagen. Nästan en och en halv timme. Den där stapeln triggar mig så himla mycket och jag vet inte om det bara är bra. Inte för att jag jämför mig med någon annan. För att jag har så himla svårt att se saker försämras. Kan återigen inte tagga ner. Som i allt annat blir mottot "varför inte prestera när man vet att man kan?". Allt ska alltid vara längre och snabbare och mer än förut. Jag kan inte kompromissa med mig själv. Har det en gång nått en nivå blir allt annat dåligt. 

Det mest frustrerande är att jag inte vet vad som har tagit så mycket tid. Tycker allting är bortrationaliserat. Mina simpass blir hela tiden längre och hårdare och fler. Det är den enda ökning jag vet att jag har gjort. Allt annat då? Mina löppass måste bli längre och hårdare och framförallt fler. Men när? Jag har inte pumpat på superlänge, jag spinnar så sällan att jag får ont i röven, svingar aldrig någon kula, går inte på någon step. Vad gör jag?

Någonting har ju uppenbarligen tagit 2500 minuter och jag känner att det börjar sätta spår. Jag är extremt seg i kroppen och känner att jag nog borde lägga in en lite längre tvångsvila. Men när? Och hur? Just nu har jag verkligen inte tid att vila. Det är ju saker hela tiden. Det står i schemat. Jag har skrivit dit det. 

Citatet "om man inte planerar sönder allting och inte alltid har full kontroll måste man lära sig att lyssna också" formulerades av en snubbe på tv ikväll. Jag kände att det nog inte var helt korkat. Träningsplaneringen är rolig att ha. Det är grymt att trycka på "genomfört"-knappen efter varje pass. Mindre kul att trycka ej genomfört. Därför går det inte att känna efter, och jag vet inte om det är så jag ska jobba. Jag valde ändå bort mitt lunchlöp idag efter många om och men. Jag kände mig supersliten hela förmiddagen. Nästan sjuk. Var ändå på väg ut. Såklart. Dåligt samvete deluxe. Resonerade ändå till slut så att exjobbet fick vara viktigare. Jag fick resultat idag och dränktes i siffror i excel. Beräknade utlakade mängder så att det brann i huvudet. Inte lång tid kvar. Måste hitta fokus. Måste hålla fokus. 

Simning blev det i alla fall. Det var tungt det också. Träningsvärk i ryggfiléerna och i en triceps efter kettlebellspasset. Hade kanske inte behövt satsa på 3,6km idag. Nu blev det så ändå. Står det så står det. Och jag tror att en lång simning i veckan är bra att ha. Men jag är sliten. På riktigt. Lika sliten som det skrynkliga arket med passet. Hittade ingen plastficka på lissgårn.