speed weekend

Såhär års är det ytterst sällan det händer, men ibland glimrar vi till och gör saker tillsammans sambon och jag. Oftast är det jag som offrar fysisk aktivitet och följer med på nånting som har med fordon att göra.  Inget undantag idag. Jag hade kanske hoppats att vi skulle åka till Falun och titta på skidor. Vi åkte till Årsunda och tittade på ungefär alla tänkbara konstiga fordon som folk ville försöka slå hastighetsrekord med. Speed Weekend. Basically, man skulle åka en kilometer med så hög snittfart som möjligt. På vad som helst verkligen. Jamen det var ju faktiskt ganska kul att se. Kallt och blåsigt, men jag överlevde tack vare kaffe och bulle inomhus. Det är ju kul och imponerande med gediget kreativa människor. Lite "vanliga" bilar och motorcyklar. Svintråkigt. 


Den här killen åkte nästan 100 km/h i ett badkar. Jag funderar lite om det kan vara ett sätt att få Kalle intresserad av ett badkar om han får sätta motor på det. Alltid bra med multipla användningsområden.


In Sweden we cell it a kick. Maybe jet-kick? Äh men på allvar. Hur kan man ens komma på att sätta jetmotor på en spark? Och att man ska stå på ett par medar med ett rör som det står flera meter eldslåga ur mellan benen. "Sånt som folk gör mest" sa killen som hade byggt den. Jotack. Miljötjejen opponerar sig mest mot den fantastiska verkningsgraden på cirka en procent. Det gick tydligen åt tre liter bränsle bara att starta den. Phew.

Vi hann precis hem till målgången på tremilen så vi fick se Sverige bärga ännu en Medalj. Heja heja heja!! Sen fick jag snabbt fikabesök av två finaste fina vänner med en hemlig present. Så himla lurigt.


Tack på förhand, gullisar. Galet spännande. Tänker och funderar vad ni kan ha hittat på. Och vi ses ju inte precis varje dag så jag får kanske fundera ett tag. Hur klara det?


Jag lyckades tyvärr inte ta någon bild där det inte ser ut som att jag endast sovit en kvart inatt. Det har jag inte. Har bara oförmåga att öppna ögonen, tydligen.

Ahmen en bra lördag lär jag väl ändå säga. Skitbra.